Xurshid Do‘stmuhammad. Hamdardim — adabiyot

O‘tgan asrning elliginchi yillari. Oilada to‘qqiz farzandmiz – besh qiz, to‘rt o‘g‘il. Kamina – kenjatoy. Otamizning nafaqasi 51 rubl. Nafaqaga qarab qolmaganmiz, albatta. Otamiz kosibchilik qiladilar. Onamiz ham tinib-tinchimaydilar: do‘ppi tepchiydilar, popop tikadilar, nimalarnidir bozorga olib borib sotadilar. To‘ng‘ich opa-akalarga davomi…

Jo‘liboy Eltazarov, Sobirjon Tohirov. Qutlug‘ va ulug‘ dargoh

Bu ko‘hna zaminda shunday maskanlar borki, uzoq asrlar davomida insoniyatning madaniy qatlami, ilmu irfon ahlini ohanrabo singari o‘ziga tortib keladi. “Sayqali ro‘yi zamin”, “firdavsmonand”, “baldai mahfuza” deya e’zozlangan Samarqand ana shunday ilm va madaniyatning qadimiy o‘choqlaridan biridir. Mirzo Ulug‘bek madrasasi davomi…

Qiyomiddin Nazarov. Adabiyot falsafasi

Biz falsafa mavjud ekan, “madaniyat falsafasi”, “huquq falsafasi”, “axloq falsafasi”, “siyosat falsafasi” kabi atamalar qo‘llanilishiga, millat bor ekan, unga xos til va adabiyot, madaniyat kabi milliy falsafa ham mavjud bo‘ladi, degan fikrlarga ko‘nikib qolganmiz. Adabiyot ahli va falsafa mutaxassislari o‘rtasidagi davomi…

Anvar Obidjon. Parpiroq chehra

Yuragim tongdanoq, negadir, Huvaydo mavzesi sari talpinaverdi. Ustozni ertaga yo‘qlashga borish haqida o‘rtoqlar bilan kelishib qo‘yganimga qaramay, ularga sim qoqib, bugun boraqolaylik, deb tiqilinch qildim. Bordik. Statsionarda yotgan chog‘idagiga nisbatan ancha tetik ko‘rindi ustoz. Ko‘nglimiz yorishdi. Oltiariqdan jo‘natilgan uzum bargidan davomi…

Ibrohim G‘afurov. Yulduz shu’lasi

Hayotda bosilgan yo‘llar ortda qoladi, xayol esa to tirik ekanmiz, ko‘z o‘ngimizda turadi. Erkin Vohidov voqelikka ziddiyatda yashamasdi, aksincha, doim voqelik bilan uyg‘unlik qidirardi: butun rang-barang ijodiyoti shunday uyg‘unlikka erishmoqlikning ajib samarasi. Uyg‘unlikka intilish insoniy fe’l-atvorini, tabiatini boshqarardi va tomirlarida davomi…

Nasimxon Rahmon. Adabiyot – davrning aks-sadosi

Alisher Navoiy “Muhokamat ul-lug‘atayn” asarida dunyo tillarini tasniflar ekan, Nuh payg‘ambarning uchinchi o‘g‘li Yofasdan, ya’ni Abut-turkdan turkiy xalqlar kelib chiqqani va Abuturk payg‘ambarlik toji hamda elchilik mansabi bilan qardoshlaridan yuksakligini, saralab olinganini aytadi. Alisher Navoiy turkiy tilni kelib chiqishiga ko‘ra davomi…


Maqolalar mundarijasi