Marhabo Qo‘chqorova. O‘zi bilan o‘zi gaplashayotgan odam obrazi

yoxud Ahmad A’zam ijodiga chizgilar 70 yillar adabiy avlodi ichida, shubhasiz, yozuvchi Ahmad A’zamning o‘z o‘rni bor. Ahmad A’zamning «Mas’ul so‘z», «Soyasini yo‘qotgan odam», «Hali hayot bor…», «Ro‘yo yoxud G‘ulistonga safar» , «O‘zi uylanmagan sovchi» (roman), «Til nomusi» kabi o‘nlab badiiy, ilmiy va davomi…

Dilmurod Quronov. «O‘tgan kunlar»da xon va xonlik haqida

Abdulla Qodiriyning «O‘tgan kunlar»ida qalamga olingan davrni «tariximizning eng qora, kirlik kunlari» deya ta’riflagani ma’lumu mashhur. Hukmga shoshgan odam romanda tasvirlangan «keyingi xon zamonlari»ning bunday ta’riflanishida adibning «zamonasozlik» qilgani yoxud «sho‘ro mafkurasi ta’si­rini» ko‘rsa, ehtimol. Holbuki, bunda na zamonasozlik, na sho‘ro mafkurasi ta’siri davomi…

Naim Karimov. Turkistonlik talabalarning taqdiri tafsilotlari

Bu voqea, garchi o‘sha davrda kutilgan natijani bermagan bo‘lsada, yetmish nafar o‘zbekistonlik talabaning Germaniyadagi o‘rta va oliy o‘quv yurtlarida ta’lim olishi o‘z davrida qanday katta aks-sado bergan bo‘lsa, hozir ham o‘zbek jamiyatini shunchalik haya­jonlantirib keladi. Agar sovet davlati bu yoshlarning davomi…

Sanobar To‘laganova. Hayot falsafasining o‘ziga xos talqini

Ijod insonning tiriklik mazmun-mohiyatini ang­lash yo‘lidagi urinishlari hosilasidir. Insonning hayotdagi o‘rni, maqomi, maqsadi, munosabati kabi masalalar qadimdan dunyo ziyolilarini qiziqtirib kelgan. Ijod insonning o‘z «men»ini ifoda qilish yo‘lida olib borgan aqliy faoliyat turidir. Ijod nafs bilan bog‘liq falsafiy-estetik kategoriya sanalib, davomi…

Umarali Normatov. «O‘tkan kunlar» saboqlari

romanning ijodiy tarixi, ijtimoiy pafosiga oid mulohazalar Jahon adabiyotidagi shoh asarlarning dunyoga kelish tarixi shundan dalolat beradiki, ularning har biri, avvalo, davr, ijtimoiy vaziyat taqozosi, qolaversa, mualliflar tarjimai holi, oilaviy va ijodiy muhiti, hayotiy tajribalari, bilim darajasi, tafakkur tarzi, miqyosi, ma’naviy davomi…


Maqolalar mundarijasi