A’zamxon Qozixo‘ja. “Hayrat-ul abror” hayratlari

Qayg‘ulig‘ o‘ltirmish erdi Boyazid, So‘rdi g‘ami kayfiyatin bir murid. “Xamsa” dostonlarining birinchisi “Hayrat ul-abror”dagi avvalg‘i maqolotga bag‘ishlangan hikoyat ana shunday boshlanadi. Bunda qayg‘u shayx Boyazid hol taqozosi bo‘lib, murid tushinib yetmaydi va qayg‘uning o‘zini emas, “g‘ami kayfiyatin” so‘raydi. Kayfiyat asl davomi…

Hamidjon Homidiy. Sarkor

Men atoqli navoiyshunos Aziz Qayumov ijodini o‘rganib, uning tadqiqotlaridan fayz topib yuraman. Ustoz mening nomzodlik, doktorlik dissertatsiyalarimga opponentlik qilgan. Men Aziz Qayumov bilan dildan suhbatlashish, u kishining ijodiy jarayoni bilan oshno bo‘lishni juda-juda istar edim. Shukrkim, muallim bilan bir piyola davomi…

Damin To‘rayev. Ijodiy an’analar samarasi

O‘zbek nasrining benazir namoyandalari Abdulla Qodiriy, Cho‘lpon, Abdulla Qahhorlar badiiy ijod san’atiga doir sirlar haqida fikr-mulohaza yuritar ekanlar, R.Tagor, A.P.Chexov, L.Tolstoy kabi daholar ijodiga qayta-qayta murojaat qilganligi ma’lum. Abdulla Qodiriyning “Kichik asarlar”, “Ijod mashaqqati”, Cho‘lponning “Adabiyot nadir?” to‘plamlarida, Oybek asarlarining davomi…

Vladimir Solovyov. Dostoyevskiy xotirasi

Dostoyevskiy haqidagi ma’ruzada uning na shaxsiy hayoti, na badiiy asarlarining adabiy tanqidi bilan shug‘ullanaman. Men faqat bitta masala: Dostoyevskiy qanday g‘oya-maqsadlarga xizmat qilgani, butun faoliyatini qanday g‘oya ilhomlantirganini yoritishga harakat qilaman[1]. Bu masalaga to‘xtalishim tabiiy. Chunki na yozuvchi shaxsiy hayotining davomi…

Pyotr Falyov. Turkiy xalqlarning so‘z san’ati

MUALLIFDAN Turkiyshunoslik va uni o‘rganishga oid biron-bir qo‘llanmaning mutlaqo yo‘qligi tufayligina men 1921 yilning kuzida Turkiston Sharq institutida o‘qigan ma’ruzalarim negizini tashkil etgan “Turkiy filologiyaga kirish” kursidan qoralamalarimni chop etib ko‘paytirishlariga rozilik berishga majbur bo‘ldim. Ammo bunday kursni men ilk davomi…

Manzar Abdulxayr. Ma’no va timsollar siri

Alisher Navoiy she’riyatida doimo shakl va mazmun mutanosibligi bir me’yorda bo‘lgan. Mumtoz she’riyatdagi bunday benihoya go‘zallik mukammallik, shakliy-ma’naviy muvozanat faqat Navoiy she’riyatiga xosdir. Zotan, mumtoz she’riyatda ma’no va shaklning mutanosibligi hamda tasvir va timsolning uyg‘unligi muhim ahamiyat kasb etadi. Shu davomi…


Maqolalar mundarijasi