Hamidjon Homidiy. Dunyoni lol etgan Mavlono

Dunyo epik she’riyatining gultojlaridan biri «Masnavii ma’naviy» mingdan ziyod ana shunday ibratomuz hikoyatlar majmuasi bo‘lib, 25 ming baytdan iborat. Uning muallifi buyuk mutafakkir, faylasuf shoir Jaloliddin Rumiy yoki Mavlaviy Rumiydir. Bo‘lajak san’atkor Jaloliddin 1207 yili Balxda ziyoli oilasida tug‘iladi. Uning davomi…

Mahmud Asror. Gyote kim bo‘lgan?

Ba’zi dastur va risolalarda turli mashhur shaxslarning e’tiborga molik so‘zlari yangraydi. Ana shu sahifalarda Gyote, Tolstoy va boshqa bir qator jahon durdonalariga mualliflik qilgan daholarning e’tiqodiy iqrorlari muxlislarga tortiq etiladi. Biz biroz ateistik ruh hukmronlik qilgan davrda yashaganimiz boismi, yuqorida davomi…

Ra’no Ibrohimova. Dahoning buyuk orzulari

Alisher Navoiyning “Farhod va Shirin”, “Sab’ayi sayyor”, “Saddi Iskandariy” kabi dostonlarida aks etgan buyuk orzular tasviri alohida ahamiyatga ega. Ularda tasvir fantastika bilan reallikning o‘zaro tutashgan chizig‘ida taraqqiy etib boradi. Masalan, shoir fantastik maxluqlar — ya’juj-ma’jujlar to‘g‘risida yozar ekan, Iskandarning davomi…

Roland Piych. Navoiyga oid bitiklar

1999 yilda Mirzo Ulug‘bek nomidagi O‘zMU (sobiq ToshDU) madaniyat saroyining kichik zalida atoqli olmon adibi, davlat arbobi, qomusiy ilm sohibi Yohann Volfgang Gyote tavalludining 250 yilligiga bag‘ishlab, “Gyote va Navoiy” mavzuida tadbir o‘tkazilgandi. Unda Olmoniya elchixonasining madaniyat ishlari bo‘yicha mas’ul davomi…

O‘zbek nasri ufqlari (davra suhbati)

IJODNING AZALIY VA ABADIY YO‘LI O‘zbekiston mustaqillikka erishib, turg‘un fikrlar, soxta g‘oya va ideallar iskanjasidan qutulganiga ham chorak asrdan oshdi. Respublika iqtisodi, sanoati, qishloq xo‘jaligi, fan, madaniyat va san’atda, jumladan, badiiy adabiyotda muayyan yuksalish, rivojlanish nishonalarini ko‘rib turibmiz. Hamma sohalarda davomi…

Matyoqub Qo‘shjonov. Badiiyatdan o‘n ikki saboq (kitobdan boblar)

MAFKURAVIY MUHIT VA BADIIYaT QISMATI Totalitar mafkura hukm surgan yetmish yil davomida marksistik dunyoqarashning ba’zi printsiplari badiiy ijodning o‘ziga xos xususiyatlarini, xususan, mazmun bilan shakl birligini hisobga olmasdan zo‘rma-zo‘raki tarzda qo‘llanildi. Jumladan, partiyaviylik, sinfiylik masalalari xususida gap borganda, ijodkorning ob’ektiv davomi…


Maqolalar mundarijasi