Hafiz Abdusamatov. Cho‘lpon — teatrshunos

Teatr san’atining ravnaqi, sahnaga qo‘yilayotgan asarlar saviyasini ko‘tarishga doir muammolarni hal etishda ulug‘ adiblarning sahna san’ati bilan hamkorligini o‘rganish ham alohida ahamiyat kasb etadi. Bu borada barcha badiiy janrlarda unumli va samarali ijod qilgan Cho‘lpon adabiy merosida ham bugungi teatr davomi…

Ibrohim G‘afurov. E’tiqod hosilasi

Ko‘p yillar Ozod Sharafiddinov bilan birga adabiy ijod ishlari bilan shug‘ullangan odamlar yaxshi bilishadi: Ozod Sharafiddinov juda sinchkov inson edi. Uning sinchkovligi tabiiy edimi yoki tug‘mamidi? O‘xud domla olam-olam kitoblar ichida aylanganligidan, olam-olam kitoblarga qiziqqanidan, ularni muk tushib o‘qiganidan, ularga davomi…

Poyon Ravshanov. Behbudiyning so‘nggi manzili

Behbudiy 1918 yili sho‘rolar tomonidan vahshiylarcha bostirilgan Turkiston muxtoriyatining g‘oyaviy asoschilaridan biri bo‘lib, mamlakat ichkarisida ham, undan tashqarida ham obro‘-e’tibori nihoyatda baland edi. Buxoro va Xiva xonliklarini bosib olish uchun zimdan taraddud ko‘rayotgan bolsheviklar ma’rifat va milliy ozodlik g‘oyasi bilan davomi…

Jo‘ra Xudoyberdiyev. «Uloq» so‘zining ma’nosi

Echkining bolasi ma’nosidagi «uloq» so‘zining ko‘pkarining ma’nodoshi sifatida qo‘llanadigan «uloq» so‘zi bilan qanday aloqasi bor, ko‘pkari nega uloq ham deb yuritiladi, bu so‘z aslida qanday ma’noni anglatadi, uning kelib chiqish tarixi, mutaxassilar tili bilan aytganda, etimologiyasi qanday? Bu savollarga aniq davomi…

Otauli. Zargarona zarofat, teran tagma’no

Ona tilimizda har bir so‘zning o‘z o‘rni va aytilish ohangi bor. Xuddi shunday, so‘z san’atidagi har bir janrning ham o‘z ohangi, o‘ziga xos fayzi-tarovati, sifat-xususiyatlari bor. So‘z san’atimizning eng mo‘jaz nuqralari — maqol, shohbayt, latifa va askiya, odatda, kulib aytiluvchi davomi…


Maqolalar mundarijasi