Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf: “Bo‘linish emas, birlashish yo‘lini izlamoq kerak” (1989)

MUXBIR: Hozirgi paytdagi yangi iqtisodiy va sotsial jarayonni, milliy munosabatlardagi o‘ziga xos murakkab holatlarni nazardan o‘tkazadigan bo‘lsak, bu jarayonda diniy hayotda ham o‘ziga yarasha muammolar vujudga kelganini ko‘ramiz. Bu holat hozirgi davr sharoitida milliy o‘z-o‘zini anglash taraqqiyoti bilan aloqador bo‘lib, davomi…

Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf: “Bizga tinchlik va milliy kelishuv zarur” (1990)

MUXBIR: Sobiq muftiyning iste’foga chiqishining talab etilishi va yangi muftiy saylanishi musulmonlarni O‘rta Osiyo va Qozog‘iston musulmonlari Diniy boshqarmasi xodimlari ishidan norozi ekanliklarini ko‘rsatdi. Sizdek tadbirkor yo‘lboshchining ish boshlashidan ular ko‘pgina o‘zgarishlarni kutishmoqda. Hozir O‘rta Osiyo va Qozog‘iston Diniy boshqarmasida davomi…

Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf: “Biz Allohning firqasimiz” (1990)

— Hazrat, bugun Islomiy uyg‘onish to‘g‘risida gapirish mumkinmi? — Bismillahir rohmanir rohim. Albatta. Faqat umumjamiyat diniy uyg‘onishi zamirida. Menimcha diniy jonlanish borasida boshqa dinlarga qaraganda nasroniylarda harakat kuchliroq. Bizdagi ma’lumotlarga ko‘ra xristianlar bugungacha 10 mingdan oshiq cherkovlarni davlatdan qaytarib olishgan. davomi…

Muhammadjon Imomnazarov. Xamsachilikda toj va mehr ziddiyati (1990)

Feodalizm rivojida yuksalish davri hisoblangan IX—XV asrlarda G‘arbda Ispaniyadan, Sharqda Shimoliy Hindiston va Hoshg‘argacha o‘zaro ma’lum ichki mushtaraklikka ega madaniy-g‘oyaviy olam tashkil topdi. Arabiy, forsiy, turkiy tillarda yaratilgan Sharq klassik adabiyoti ana shu ma’naviy olamning uzviy qismi sifatida maydonga keldi. davomi…

Ozod Sharafiddinov. Abdurauf Fitrat (1990)

Abdurauf Fitrat o‘zbek va tojik xalqlarining madaniy rivojida salmoqli o‘rin tutuvchi yorqin siymolardan biridir. Uning taqdiri ham g‘oyat fojeali bo‘lgan — u ayni boy hayotiy tajriba orttirib, qalami qayralib, ilhomi to‘lishib turgan bir choqda Stalin istibdodining qurboni bo‘ldi. Oqlangandan keyin davomi…

Xudoyberdi Doniyorov. Afsosiyob: afsonami yoki tarixiy shaxs (1991)

Qadim-qadim o‘zbek madaniyatining O‘rta Osiyoga ko‘rsatgan ta’sirini ko‘hna Vizantiyaning qadimgi Rusga ko‘rsatgan ta’siri bilan qiyoslash mumkin. Sovetgacha bo‘lgan davrlarda va sovet davrida ham O‘zbekiston bizning Sharqdagi so‘zimiz va yuzimiz bo‘lib kelgan… Biz Turkiston tog‘lari va keng cho‘llarida birga yashaymiz. Bolalikdan davomi…


Maqolalar mundarijasi