Ibrat (Komiljon Otaniyozov)

“…San’atkor bilimli, orif, so‘z va sozni yurakdan his qiladigan inson bo‘lishi kerak. Qo‘shiq matni mazmunini, ruhini, ohangini, dardini to‘la anglashi zarur. Shoir she’rni o‘ynab yozmaydi, uni dard, ehtiros, aqliy nafosat bilan bitadi. Shu sababli san’atkor ham uni shunday dard, ehtiros, davomi…

O‘lmas navolar ijodkori (Manas Leviyev)

Xalqning dilida va tilida mudom yashab qoladigan kuy-qo‘shiqlar yaratish faqat ayricha qudratli iste’dod sohiblarigagina nasib etadi. Shunday baxtga muyassar bo‘lgan Manas Leviyev haqida so‘z ketganida, “O‘tkan kunlar”, “Mahallada duv-duv gap”, “Maftuningman”, “Yor-yor” (“Qayerdasan, mening Zulfiyam?”) kabi mashhur kinofilmlarimizda yangragan qo‘shiqlarni davomi…

Flamand san’atining yo‘lboshchisi (Rubens)

XVII asrda Yevropa san’ati antik va Uyg‘onish davri an’analari zaminida kamolga yetdi. San’atda inson bosh mavzu qilib olindi. Uning jismi, o‘y-xayollari, his-tuyg‘u, orzu-istaklari, ruhiy kechinmalari san’atkorlar asarlarida teran talqin etildi. Insonning qiyofasini yanada xaqqoniy ko‘rsatish, uning ruhiy holatini, turmush past-balandliklarini davomi…

Sarobga aylangan orzular (Ahmad Zohir)

1989 yilning sentyabr oyining o‘rtasi edi. Bir guruh jurnalistlar Kobul aeroportidan Toshkentga qaytayotgandik. Chiptalarimizni endigina ro‘yxatdan o‘tkazayotganimizda nogahon aeroport binosining atrofiga mujohidlarning raketalari yog‘ila boshladi. Raketa yeru osmonni titratardi. Noilojlikdan o‘zimni stol tagiga tashladim. Yonimga Ukrainaning Odessa shahriga tahsil olish davomi…


Maqolalar mundarijasi