Ahmadjon Meliboyev. Sirli kelishuv bo‘lganmidi?

Dunyo tushunarli va tushunarsiz narsalardan iborat desak, xato bo‘lmas. Bir qarasang, ajablanadigan narsaning o‘zi yo‘q: kimning kimligi, nimaning nimaligi kunday ayon. Ammo kutilmaganda shunday holatlar  yuzaga keladiki, odam zoti o‘zini, yon-atrofidagilarni, har kuni ertadan kechgacha birga bo‘ladiganlarni ham tushuna olmay davomi…

Sattor Shermatov. Zebunniso ziynati

Turkiylar tamadduni, ya’ni turkiy tsivilizatsiya kishilik jamiyati taraqqiyotiga, dunyo ravnaqiga beqiyos hissa qo‘shgan jahonshumul tsivilizatsiyadir. Sharqda Buyuk Xitoy devoridan boshlab, g‘arbda to O‘rtayer dengizi-yu, Qora dengiz sohillarigacha, shimolda Baykal – Boyko‘l qirg‘oqlaridan janubda Hind okeani bo‘ylarigacha bo‘lgan g‘oyatda keng hududda davomi…

Naim Karimov. Hamzani kim o‘ldirgan yoxud Shohimardonning qora bahori (1991)

Shohimardon! O, tog‘lar qo‘ynida pinhon, Go‘zal diyor, ko‘ksingda dahshatli, achchiq Qanday qonli sirlar bor?.. Yurak zirqirar Bosadi xotiralar — qora bosiriq… Oybek. Kishilarni larzaga keltirgan har qanday voqea yillar karvoni o‘tishi bilan, qor qatlamlari ostida qolgan qabrdek, o‘zining dahshatli sadosini davomi…

Mahbuba Qodirova. Nodira hayotida ijtimoiy sahifalar (1989)

Ko‘p asrli o‘zbek adabiyoti tarixida Mohlar oyim Nodira o‘ziga xos o‘rin tutadi. O‘z davri nazm gulshaniga tarovat baxsh etgan san’atkor ayni paytda o‘zining madaniyat va ma’rifatni rivojlantirish sohasidagi faoliyati bilan zamonasida «Nodirai davron» bo‘lib tanilgan edi. Shoiraning o‘zbek va fors-tojik davomi…

Nilufar Sultonova. Adabiyotda modifikatsiya jarayoni

“Modifikatsiya” lotincha so‘z bo‘lib, modus – mezon, ko‘rinish, obraz, ko‘chma xususiyat va fasio – qilmoq, amalga oshirmoq, qayta barpo qilish, yangi xususiyat kasb etish bilan shaklning o‘zgartirilishi ma’nosini bildiradi. Modifikatsiya tushunchasining asosida faylasuf Spinozaning mashhur substantsiya va modus haqidagi umumfalsafiy davomi…

Abduqodir Hayitmetov. Maftunkor g‘azallar (1990)

Adabiyotimiz tarixida bitta ham yirik asar yaratilmagan davrlar bo‘lgan. Lekin lirik she’riyat, lirik shoirlar doim bo‘lgan. Bunday shoirlar o‘z she’rlari bilan badiiy ijod olovini o‘chirmay, uning cho‘g‘ini o‘zlaridan keyingi avlodlarga meros qoldirib kelganlar. Zero, she’riyat hamisha zamon va inson xizmatida davomi…

Shoniyoz Doniyorov. Madaminbek kim edi? (1991)

Inqilob, aniqrog‘i hokimiyat to‘ntarishi… Ochlarga non, yo‘qsillarga boshpana, dehqonga yer va erk, tenglik va tinchlik va’da qilgan inqilob. Ha, o‘sha yo‘qsillar kutgan inqilob… «Ozodlik va erk» kuychilari tomonidan xo‘b maromiga yetkazib obdon kuylangan inqilob… Ulardan o‘tkazib inqilobga ta’rifu tavsif berish davomi…

Sherali Turdiyev. Tong yulduzi qismati (1991)

Cho‘lpon merosini o‘rganish tarixidan XX asrning dastlabki choragida, ayniqsa, Oktyabr to‘ntarishi arafasida adabiy-madaniy merosimiz osmoni uzra Hamza, Abdulla Qodiriy, Fitrat kabi yangi ulug‘vor siymolar yorqin yulduz bo‘lib charaqladilar. Xususan, Cho‘lpon Navoiydan keyingi betakror iste’dod sohibi sifatida tez tanildi va ko‘p davomi…

Qaldibek Seydanov. O‘zbek xalqining bovuri (1990)

Sobit og‘a Muqonov rang-barang ijodi bilan umumsovet adabiyoti kamolotiga ulkan hissa qo‘shgan ajoyib qalam sohibidir. Ijod maydoniga 20-yillar boshida she’riy asarlari bilan kirib kelgan adib badiiy adabiyotning hamma janrlarida unumli qalam tebratib, qozoq sovet adabiyotini ittifoq doirasiga olib chiqishda munosib davomi…