Nusratullo Jumaxo‘ja. Segoh sehri

Biz Alisher Navoiyning “Segoh” kuyi-la aytiluvchi “Xolu xatting xayolidin, ey sarvi gul’uzor” bu g‘azalini sharhlashni 40 yildan beri orzu qilamiz. Lekin o‘zimizda shunga yetarli tayyorgarlik va jur’at sezmaymiz. Bunga sabab shuki, g‘azalning musiqiy ijrolari juda baland, avjli pardalarda kuylangan. Shashmaqom davomi…

Botirxon Akramov. Ilohiy kalimot timsollari

El ko‘ngliga chun davo Kalomulloh erur… (Alisher Navoiy) Abdurahmon Jomiydek piri murshid (muhiblar hazratni “nuri xirad”, “Maxdumi Nuran” deb ataganlar) nafaslari-la “nizomul millati vad-din” muborak unvoniga molik bo‘lgan Navoiyning she’riy kulliyotini kudsiy oyatlar, hadislar bilan munavvar shohbaytlarsiz aniq va to‘liq davomi…

Ibrohim G‘afurov. Aytmatov faryodi

Ikkinchi jahon urushi boshlangan va mahallamiz klubidagi tomga o‘rnatilgan qora lappakka o‘xshagan, doim — erta-yu kech ashulalar, kontsertlar berib yotadigan radiokarnaydan Molotov, Stalinlarning xirqiroq murojaatlari yuraklar va quloqlarga urushning dag‘dag‘ali vahimalarini olib kirgandan so‘ng bizning bog‘u bog‘chalarimizda, ulkan daraxtlar shoxidagi davomi…

Sarvinoz Sotiboldiyeva. Arabshunos tadqiqotchi

Alisher Navoiy nomidagi Toshkent davlat o‘zbek tili va adabiyoti universiteti “Sharq tillari” kafedrasining arab tili o‘qituvchisi Murtazo Saydumarov 2019 yil 7–8 dekabr kunlari o‘tkazilgan Qatar poytaxti Doha shahrida “Tarjima va madaniyatlararo munosabatlar muammolari” VI Xalqaro konferentsiyasida ishtirok etdi va Shayx davomi…

O‘lmas Rasulov. “Co‘zi rostu, ammo…”

Nazarimda, san’atning sharafli, ammo murakkab yo‘llarida dadil yurishning birdan-bir chorasi ustozlar etagidan mahkam ushlash, suyanish va doimo ulardan ibrat olishdir. Shu o‘rinda mashhur hofiz Rasulqori Mamadaliyev hayotidan bir ibratli voqeaga e’tiboringizni qaratmoqchiman. Qo‘qon urfiy ijrochiligining eng yetuk vakillaridan biri sifatida davomi…

Hamidjon Ikromov, Baxtiyor Yaqubov. Xarakterlar musavviri

Abduqahhor Ibrohimov keng qamrovli va murakkab janr bo‘lmish dramaturgiyada samarali faoliyat ko‘rsatib kelmoqda. Uning turli janrlarda yozilgan pesalarini bir umumiylik, ya’ni qahramonlar xarakterining yorqinligi va o‘ziga xosligi birlashtirib turadi. Ijtimoiy mavqei va nufuzidan qat’i nazar, kim bo‘lmasin – hamma uchun davomi…

Muhammad Shodiy. Askiya faqat kuldirish emas…

Xalq ijodida o‘ziga xos o‘rni bo‘lgan, xususan, Farg‘ona vodiysida keng tarqalgan askiyaga bolalikdan mehr qo‘yganmiz. Sayil va tomoshalar askiyasiz o‘tmasdi. “Gulmisiz, rayhonmisiz, jambilmisiz?» deb boshlanadigan ikki guruhning tarafma-taraf bahsini, so‘z o‘yinlariyu qiziq-qiziq hangomalardan yurakdan otilib chiqqan qah-qahalar gullagan davralarni qo‘msaymiz. davomi…

Rahmon Qo‘chqor. Chingiz Aytmatov va adabiy tanqid

Aslida, Chingiz og‘aning birorta asarini adabiyotshunoslik, ayniqsa, adabiy tanqid yakdillik bilan xush qarshi olgan, adibni doimo qo‘llab-quvvatlagan, deya aslo aytib bo‘lmaydi. Dastlabki hikoyalaridan boshlab “Jamila” qissasigacha, “Kunda”dan tortib “Kassandra tamg‘asi” romanigacha – barchasi haqida ko‘plab xolis, do‘stona mulohazalar qatori allaqancha davomi…

Boybo‘ta Do‘stqorayev. Jadidlar qanday ijtimoiy tuzumni orzu qilganlar

yoxud ularning davlat to‘g‘risidagi qarashlari XIX asr oxiri – XX asrning birinchi choragida Turkistonda faoliyat ko‘rsatgan ijtimoiy-siyosiy oqim – jadidlar to‘g‘risida adabiyotlarda har xil qarashlar mavjud. Bunday qarashlarning ayrimlarida Turkis­ton jadidlari ma’rifat va madaniyatda juz’iy islohotlar o‘tkazishdan yuqori ko‘tarila olmadilar, davomi…

Shar’iy Juzjoniy. Gaboning boqiy xayollari

Xuddi zanjilarnikidek jingalak sochlari, samimiyat, ishonch va ulug‘vorlik balqib turgan ko‘zlari, tropik naqshlar bilan bezatilgan ko‘ylaklari Gaboga odamlarni darrov o‘ziga mahliyo etuvchi ajoyib joziba baxsh etardi. XX asrning eng buyuk yozuvchisi deya e’tirof etilgan kolumbiyalik Nobel mukofoti sovrindori Gabriel Garsia davomi…