Ilhom Ahror. Kengliklar hikmati – go‘zal tasavvur

O‘zbekistonda xizmat ko‘rsatgan madaniyat xodimi, shoir Ikrom Otamurod siyratiga bir nazar O‘smir She’r nuroniy Ash’orning o‘zi tomon kelayotganini ko‘rib, uning salobati bosdimi bir tomonga burilib ketmoqchi bo‘ldi-yu, lekin bunday qilolmadi. Ular to‘qnashdi. Birining yuzida xijolat, ikkinchisinikida esa mag‘rurlikka yo‘g‘rilgan mehribonlik davomi…

Feruza Otamurodova. Tuyg‘ular rassomi

Ingliz madaniyati tarixida adabiyot va tasviriy san’atning o‘zaro ta’siri – qadimdan kelayotgan va barqaror an’ana. XX asrda ingliz yozuvchilarining tasviriy san’atga qiziqishlari ortgani e’tiborni tortadi. Tasviriy san’atning rivojlanish yo‘llari turli adabiy yo‘nalishlarga, turli ijodiy metodlarga mansub yozuvchilar – Lourens va davomi…

Mahkam Mahmudov. G‘arb adabiyoti bilimdoni

Filologiya fanlari doktori, professor Muhammadjon Xolbekov jahon xalqlari adabiyotlarini chuqur tadqiq qilgan iste’dodli olimlarimizdan biridir. Uning “Marlo va Shekspir”, “XX asr modern adabiyoti manzara­lari”, “Struktur adabiyotshunoslik”, “XX asr g‘arb modern dramasi”, “Badiiy matnning struktur tahlili” monogra­fiyalarida adabiy jarayonlar va oqimlar davomi…

Marhabo Qo‘chqorova. O‘zi bilan o‘zi gaplashayotgan odam obrazi

yoxud Ahmad A’zam ijodiga chizgilar 70 yillar adabiy avlodi ichida, shubhasiz, yozuvchi Ahmad A’zamning o‘z o‘rni bor. Ahmad A’zamning «Mas’ul so‘z», «Soyasini yo‘qotgan odam», «Hali hayot bor…», «Ro‘yo yoxud G‘ulistonga safar» , «O‘zi uylanmagan sovchi» (roman), «Til nomusi» kabi o‘nlab badiiy, ilmiy va davomi…

Dilmurod Quronov. «O‘tgan kunlar»da xon va xonlik haqida

Abdulla Qodiriyning «O‘tgan kunlar»ida qalamga olingan davrni «tariximizning eng qora, kirlik kunlari» deya ta’riflagani ma’lumu mashhur. Hukmga shoshgan odam romanda tasvirlangan «keyingi xon zamonlari»ning bunday ta’riflanishida adibning «zamonasozlik» qilgani yoxud «sho‘ro mafkurasi ta’si­rini» ko‘rsa, ehtimol. Holbuki, bunda na zamonasozlik, na sho‘ro mafkurasi ta’siri davomi…