Flamand san’atining yo‘lboshchisi (Rubens)

XVII asrda Yevropa san’ati antik va Uyg‘onish davri an’analari zaminida kamolga yetdi. San’atda inson bosh mavzu qilib olindi. Uning jismi, o‘y-xayollari, his-tuyg‘u, orzu-istaklari, ruhiy kechinmalari san’atkorlar asarlarida teran talqin etildi. Insonning qiyofasini yanada xaqqoniy ko‘rsatish, uning ruhiy holatini, turmush past-balandliklarini davomi…

Sarobga aylangan orzular (Ahmad Zohir)

1989 yilning sentyabr oyining o‘rtasi edi. Bir guruh jurnalistlar Kobul aeroportidan Toshkentga qaytayotgandik. Chiptalarimizni endigina ro‘yxatdan o‘tkazayotganimizda nogahon aeroport binosining atrofiga mujohidlarning raketalari yog‘ila boshladi. Raketa yeru osmonni titratardi. Noilojlikdan o‘zimni stol tagiga tashladim. Yonimga Ukrainaning Odessa shahriga tahsil olish davomi…

Xalq “aya”si (Lutfixonim Sarimsoqova)

O‘zbek teatr san’ati tarixida onalar timsoliga aylangan, ming­lab, millionlab tomoshabinlarning mehr-muhabbatini qozongan va xalq e’zoziga sazovor bo‘lgan aktrisalar nomini ko‘pchiligimiz yaxshi bilamiz. Zaynab Sadriyeva timsolidagi ona qattiqqo‘l, haqiqatgo‘y, cho‘rtkesari; Maryam Yoqubova timsolidagi ona biroz kibrli, hukmfarmo, maqtanishni yoqtiradigan, o‘ziga oro davomi…

O‘zbek tasviriy san’atining bahodiri

O‘zbek tasviriy san’atining Bahodiri deyilganda, butun umri ranglarga bag‘ishlangan, xayolni hayotga, hayotni xayolga yo‘g‘irib ijod qiluvchi, tabiat va insonni tasvirlar orqali tadqiq qiluvchi san’atkor, ulkan tafakkur kishisi ko‘z oldimizda gavdalanadi. Bir parcha bo‘z matoda hayotni parchalarga bo‘lib aks ettira olish, davomi…

Maqolalar mundarijasi