Fatxulla Ergashev. Ozod Sharafiddinov kutubxonasi

Qadim madaniyatlar yurti bo‘lgan O‘zbekiston diyori dunyoga ko‘plab o‘z sohasining bilimdon allomalarini yetkazib bergan. Ma’lumki, ajdodlarimiz bag‘rikeng, adolatli, tafakkuri kuchli insonlarni ummonga o‘xshatganlar. Cheksiz ummonga qarasangiz, uning ulug‘vorligi-yu zalvori sizga ham ko‘chib, Yaratgandan o‘zga hech qanday kuch uni to‘xtata olmasligiga davomi…

Salohiddin Mamajonov. Hamza dindor bo‘lganmi? (1990)

Bu mavzu — hamzashunoslikda atayin bir chetga surib qo‘yilgan masaladir. To‘g‘rirog‘i, tadqiqotchilar Hamzaning dinga bo‘lgan munosabatiga deyarli bir tomonlama yondoshdilar. Ya’ni Hamza dinning ashaddiy dushmani edi va butun ijodi davomida dinga qarshi faol kurash olib bordi, deyilgan fikr-aqida ommaga qayta-qayta davomi…

Sabohat Azimjonova. Gulbadanbegim (1990)

«Humoyunnoma» XVI asrda Boburning nabirasi Akbarshoh davrida Hindistonda Zahiriddin Boburning qizi Gulbadanbegim tomonidan yozilgan. Gulbadanbegimning yozishicha, Akbarshoh o‘z davri tarixini abadiylashtarish maqsadida zamonafning hamma olimlariga, qarindosh-urug‘lari va amirlarga murojaat qilib: «Bobur podshoh va Humoyun podshoh davri haqida nimaniki bilsangiz yozing», davomi…

Xudoyberdi Doniyorov. «O‘zbek» so‘zining kelib chiqishi (1990)

Ma’lumki, Sovet hokimiyati yillarida SSSR xalqlarining tarixini o‘rganish sohasida anchagina ishlar qilindi. Lekin bular ko‘proq ma’lum bir qolipga solingan holda olib borildi. Natijada SSSRdagi har bir xalqning o‘z tarixini chuqur o‘rganishi o‘rniga ko‘pgina chalkashliklarga yo‘l qo‘yildi. Ba’zan esa, masalan, O‘zbekistonning davomi…

Ortiqboy Abdullayev. Qimirlagan qir oshar (1990)

Biz dorilfununga yangi kelgan kezlarimizda Shukur Xolmirzayev yuqori kursda o‘qisa-da, tilga tushgan yozuvchi edi. Ko‘pincha ko‘cha-ko‘yda Abdulla Oripov bilan o‘zaro qizg‘in gaplashib, bahslashib yurganini ko‘rardik va har ikkisiga birdek havas bilan qarardik. Ularning «Gulxan», «Lenin uchquni»da bosilgan har bir asarini davomi…

Ergash Umarov. Qomuslar — madaniy boyligimiz (1990)

Turkiy xalqlar ichida o‘zbeklarning madaniy merosi eng boy hisoblanadi. Mavjud qo‘lyozmalarning bir qismini qadimgi qomuslar tashkil qiladi. Tbilisi, Leningrad, Boku, Toshkent shaharlaridagi qo‘lyozma xazinalaridagi Fath Alixonning «Kitobi lug‘ati atrokiya», Tole Hiraviyning «Badoye-ul-lug‘at», Muhammad Xuyinning «Xulosai Abbosiy» va boshqa lug‘atlar ana davomi…

Qulman Ochilov. «Intizorlik bilan kutamiz!»

Chegalangan choynak Shunday joylar va odamlar bo‘ladiki, ko‘rganingda, eslaganingda beixtiyor quvonib, yayrab ketasan. Totli orziqish bilan qo‘msaysan. Toshkentning Beshyog‘och maydonidan Bobur ko‘chasi bo‘ylab Nizomiy nomidagi pedagogika universiteti tomon yurganimda meni ana shunday ajib bir hayajon chulg‘ab olganini sezaman. Dorilfunun ro‘parasidagi davomi…

Norboy Xudoyberganov. Taftishsiz o‘sish bo‘lmaydi (1990)

E’tibor bering-a, inson qishda issiqni, yozda esa soya-salqinni qo‘msaydi. Vaholanki, odamzotning yaxshi yashab, sog‘lom turmush kechirishi uchun o‘z paytida yoz ham, qish qam juda-juda kerakdir. Kerakli narsalar esa, bamisoli qahraton qishday yoki jazirama issiqday yoqimsiz bo‘lishini negadir «hazm» qilolmaymiz. Jumladan, davomi…

Abdujabbor Yahyoyev. Toshkentning o‘n ikki darvozasi (1990)

Movarounnahrning eng qadimiy shaharlaridan biri bo‘lgan Shosh (Toshkent) o‘zining uzoq va qiziqarli tarixida o‘zaro feodal urushlar hamda xorijiy bosqinchilar istilosi natijasida necha bor buzilib, necha bor qayta tiklangan. Sharq mamlakatlarida, jumladan, O‘rta Osiyoda yirik shaharlar qo‘rg‘on bilan o‘rab olinganligi, ularning davomi…