Ibrohim G‘afurov. Fasohat – ifoda san’ati

O‘zi o‘rtaga savol qo‘yib, yana o‘zi unga javob berish mohir murabbiylarning usuli. Mohirona savolga mohirona javob ham murabbiylarning usuli. Buni haqiqiy murabbiyona savol va murabbiyona javob deyish mumkin. Navoiy, Tolstoy, Shekspir, Gyote asarlarida shunday teran tomirli savollar va shunga yarasha davomi…

Sirojiddin Sayyid. Vatanni o‘rganish (2010)

Ustoz Shukur Xolmirzayev saboqlari Biz o‘sha paytlar endigina boshoqlay boshlagan havaskor talabalar edik. Adashmasam, o‘tgan asrning 77-yillari edi. Yozuvchilar uyushmasining Pushkin ko‘chasidagi binosida Erkin A’zam bilan Muhammad Rahmonning yaqindagina nashrdan chiqqan ilk kitoblari muhokamasida o‘tiribmiz. Odam ko‘p, zal liq to‘la. davomi…

Orziqul Ergash. Kelajak odami (2010)

Baland tepalik ustidamiz. To‘rt taraf zarang tog‘lar. Tepalik etagidan boshlangan mevazor bog‘ va uzumzorlar o‘sha tog‘larga tutashib ketganday. Ko‘klamni qarshilayotgan dala-bog‘lar, qir-adirlar uzra iliqqina shabada esadi. Chustlik bog‘bon fermer Dagarboy aka ikkimiz atrofni jimgina kuzatamiz. Hamrohim — andijoncha do‘ppili, mosh-guruch davomi…

Sohiba Umarova. Ustoz ibrati (2010)

XX asrda G‘arb ilmiy tadqiqot usullarining o‘zlashtirilishi turkiy xalqlar mumtoz adabiyotini o‘rganish va ommalashtirish ishlarini yangi bosqichga ko‘tardi. Uning ilk natijalaridan biri 1926 yili Bokuda o‘tkazilgan birinchi turkologlar qurultoyi bo‘ldi. Boku qurultoyi adabiyot tarixini o‘rganishda, mumtoz shoirlarimiz ijodining islom dini davomi…