Vafo Fayzulloh. Azaliy hikmatni izlab…

Qo‘ng‘iroq bo‘ldi. – Erkin aka borayaptilar… “Erkin aka, qaysi Erkin aka? Erkin Malikmi, Erkin A’zam, Erkin Usmon, Erkin Abdurahmondir?” – Vohidov! – “Sharq”qa, – shiddatli aniqlik kiritiladi. Birdan ruhiyatim o‘zgaradi. Ko‘nglim oyoqqa turadi. Ruhiyatim ajib bir shoirona nasimdan parvozlanib, borlig‘imga davomi…

Naim Karimov. Otaxon shoir (Habibiy tavalludining 125 yilligi munosabati bilan)

Tarix qa’riga kirgan mustabid tuzum siyosati Habibiy singari aruznavis shoirlarga ham erkin ijod qilish imkonini bermadi. Aruz ohanglariga “kolxoz”, “traktor” singari o‘sha davrning timsoli bo‘lgan so‘zlarni qo‘shishni talab qildi. Har bir g‘azalida “partiya”, “kommunizm” singari so‘zlar yangrab turmagan otaxon shoirlar davomi…

Dilorom To‘rayeva. Olmos yurak sohibi

Adabiyot inson ma’naviyati, dunyoqarashi va tafakkur doirasini kengaytirishga xizmat qilsa, uning ajralmas qismi bo‘lgan bolalar adabiyoti kelajagimiz egalarini tarbiyalaydi. Yoshligidan kitobga, adabiyotga mehr qo‘ygan bola mustaqil fikri, keng dunyoqarashi va bilim doirasi bilan boshqa bolalardan ajralib turadi. O‘zbek xalqining “Bilagi davomi…

A’zamxon Qozixo‘ja. “Hayrat-ul abror” hayratlari

Qayg‘ulig‘ o‘ltirmish erdi Boyazid, So‘rdi g‘ami kayfiyatin bir murid. “Xamsa” dostonlarining birinchisi “Hayrat ul-abror”dagi avvalg‘i maqolotga bag‘ishlangan hikoyat ana shunday boshlanadi. Bunda qayg‘u shayx Boyazid hol taqozosi bo‘lib, murid tushinib yetmaydi va qayg‘uning o‘zini emas, “g‘ami kayfiyatin” so‘raydi. Kayfiyat asl davomi…

Rahimjon Do‘sanov. O‘zbek askiyachiligi sardori

XX asrning ikkinchi yarmida so‘nib borayotgan qiziqchilik san’atiga qayta jon bag‘ishlagan san’atkor, yoshlar qalbida hazil-mutoyibaga bo‘lgan ishtiyoqni muhabbatga aylantira olgan kulgu ustasi Muhiddin Darveshev 1938 yilning 26-fevralida Farg‘ona viloyatining Buvayda tumanidagi Oqqo‘rg‘on qishlog‘ida tug‘ilgan. U kishining otasi Darveshali aravasoz usta davomi…