Muqimiy (1850-1903)

Muhammad Aminxo‘ja — Muqimiy lirik shoir va zabardast hajvchi sifatida XIX asrning so‘nggi choragi va XX asr boshlaridagi o‘zbek milliy adabiyotining eng yirik namoyandasi sifatida dong taratdi. Markaziy Osiyo, shu jumladan, O‘zbekiston chor Rossiyasining mustamlakasiga aylantirilgan sharoitda qalam tebratgan Muhammad davomi…

Otauli. Havo (hikoya)

  Sumbulaning sokin saharida Xo‘jakent qish­log‘ining tub-kindigidagi quyoshga yuz tutgan mo‘­jazgina kulbadan chiqib kelgan qariya avvaliga dala hovlisini bir aylanib keldi. So‘ng hovli yonidan oqib o‘tadigan zilol jilg‘ada yuz-qo‘lini yuvdi. O‘choqboshiga borib, odatdagidek qumg‘onda choy qaynatishga tutindi. Uning oltmish besh davomi…

Flamand san’atining yo‘lboshchisi (Rubens)

XVII asrda Yevropa san’ati antik va Uyg‘onish davri an’analari zaminida kamolga yetdi. San’atda inson bosh mavzu qilib olindi. Uning jismi, o‘y-xayollari, his-tuyg‘u, orzu-istaklari, ruhiy kechinmalari san’atkorlar asarlarida teran talqin etildi. Insonning qiyofasini yanada xaqqoniy ko‘rsatish, uning ruhiy holatini, turmush past-balandliklarini davomi…

Furqat (1859-1909)

XIX asr ikkinchi yarmi va XX asr boshlaridagi o‘zbek xalqchil adabiyotining yirik namoyandasi, ma’rifatparvari, lirik shoiri, otashin publitsisti Zokirjon Furqat Qo‘qon shahrida, Mullo Xolmuhammad oilasida dunyoga kelgan. Bo‘lajak shoirning otasi zamonasining ilg‘or fikrli vakillaridan biri sifatida turli bilimlardan yaxshigina xabardor davomi…

Muzaffar Ahmad. “Nomim o‘zimdan ko‘ra baxtliroq bo‘ladi…” (Gogol)

Ulug‘ rus adibi N.V.Gogolning biografiyasi bilan tanishsangiz, uning dunyoga kelishi, umr kechirishi, asarlarining yozilish tarixi, zamondoshlari bilan munosabatlari va, hatto vafoti borasida ham ajabtovur ma’lumotlarga duch kelasiz. Nikolay Vasilevich Gogol tu­g‘i­­lishidan birmuncha oldinroq (tax­minan XIX asr boshlarida), otasi Vasiliy Afanasevich davomi…

Dilmurod Quronov. Navoiyni anglash yo‘lida

Hasanxon va Husanxon qorilar tartib bergan “Navoiydan chu topqaylar navoye” nomli kitobda bir qator maqbul jihatlarni ko‘rdim. Avvalo, Navoiyning diniy asarlari xos kishilari tomonidan tahlilu talqin qilinayotgani. Buni maqbul deganim shunchaki lutf yoki tuzuvchilar mehnatini qadrlab qo‘yish istagidangina emas, balki davomi…