Abdulhamid Cho‘lpon. Sahna sirlariga oshno san’atkor (1935)

(Xizmat ko‘rsatgan artist Lutfulla Narzullayev) O‘zi o‘rta bo‘ylik, o‘rta jussalik, kulgan vaqtida kulgisini butun yuziga yoyib yuborib – keng-keng kuladi; birovga qarab kulganida ko‘prak ko‘zlari, ayniqsa, ko‘zlarining ikki chekkasi harakat qiladi. Yuzida eski turmush beparvoligining izlari qolg‘an: bilinar-bilinmas chechak dog‘i… Sahnaning davomi…

Abdulhamid Cho‘lpon. Mey Lan Fon (1935)

Bu Xitoy san’atkorining SSSRga kelib-­ketishi munosabati bilan Qancha odam shirin kuyli so‘zlarin tinglab, O‘yinini ko‘z olmasdan ta’qib etadi. Talvasadan dengiz kabi qaynab-qimirlab Alvon rangli sarpolarga ko‘zni tikadi. Mey Lan Fonning* Xitoy xalqi o‘rtasidagi ob­ro‘sini ko‘rsatish uchun bir shoirning yuqoridag‘i to‘rt davomi…

Abdulhamid Cho‘lpon. “So‘z, so‘z, so‘z!” (1929)

Qlassiq fojianavislikning eng ulug‘ kishisi, olamshumul tiyotru muharriri Shekspir eng yuksak asari bo‘lg‘an «Hamlet»da bosh qahramonning tili bilan yuqoridag‘i jumlani aytdiradi. Chinakam, u dohiyning hamma asarlari gaplashish (dialog)ning, umuman, so‘z san’atining qlassiq – eng mukammal nusxasidur. O‘rtog‘imiz bo‘lg‘an rus sahnasi davomi…