Ibrohim Rahim. Go‘zal Farg‘ona, senga ne bo‘ldi? (1989)

Shoirlarga ilhom bergan ipakday muloyim Marg‘ilonimizdan kelayotgan mudhish xabarlar azaldan insonparvar bo‘lmish xalqimning, har bir o‘zbekning qalbini tirnadi. Bu yerlarda kutilmaganda yuz bergan qonli fojia boshimizga g‘am-g‘ussa keltirib, qalbimizni qayg‘u-alamga to‘ldirdi. Farg‘ona tuprog‘ida kechagi do‘st-birodarlar orasida, shu kungacha ahil yashab davomi…

Muhammad Solih. Achchiq saboqlar (1989)

Men Farg‘onaga birinchi kuni, u yerda tartibsizliklar boshlangan kuniyoq uchib bordim. Marg‘ilon shahar partiya komitetida bo‘ldim. Marg‘ilon shahar partiya komiteti hamda Markaziy Komitet xodimlari va mahalliy Sovet vakillari bilan birgalikda o‘zaro nifoqni to‘xtatishga harakat qildik. Vaziyat biz o‘ylagandan ancha murakkabroq davomi…

Kuchimiz hamjihatlikda. 1989 yil iyundagi Farg‘ona voqealari haqida

Matbuot, radio va televideniye xabarlaridan ma’lumki, 3—4 iyun kunlari Farg‘ona oblast Toshloq rayonida va Marg‘ilon shahrining Komsomolsk posyolkasida bir gruppa bezori yoshlar tartibsizliklar chiqarishdi. Natijada ko‘pgina ko‘ngilsiz voqealar sodir bo‘ldi. Ichki ishlar organlarining xodimlari bu tartibsizliklarni oldini olish choralarini ko‘rishga davomi…

Abdulhamid Cho‘lpon. Andijonda yangi bonk (1914)

Andijonda, musulmon qit’asinda, «Devoni Mat­­­qobil shirkat bonki», ya’ni «vriminniy kridit» ochmoqg‘a qa­ror berildi. Hozirgi a’zosi 180 nafar bo‘lub, 130 dan ziyo­dasi musulmonlardur. Sarmoyasi 28 ming so‘mdur. Mashvarat a’zolari olti nafar bo‘lub, yarmi musulmonlardan: Eshonxon maxzum Odilxo‘ja o‘g‘li, Zunnunboy Qutlug‘boy o‘g‘li, davomi…

Abdulhamid Cho‘lpon. Sahna sirlariga oshno san’atkor (1935)

(Xizmat ko‘rsatgan artist Lutfulla Narzullayev) O‘zi o‘rta bo‘ylik, o‘rta jussalik, kulgan vaqtida kulgisini butun yuziga yoyib yuborib – keng-keng kuladi; birovga qarab kulganida ko‘prak ko‘zlari, ayniqsa, ko‘zlarining ikki chekkasi harakat qiladi. Yuzida eski turmush beparvoligining izlari qolg‘an: bilinar-bilinmas chechak dog‘i… Sahnaning davomi…

Abdulhamid Cho‘lpon. Mey Lan Fon (1935)

Bu Xitoy san’atkorining SSSRga kelib-­ketishi munosabati bilan Qancha odam shirin kuyli so‘zlarin tinglab, O‘yinini ko‘z olmasdan ta’qib etadi. Talvasadan dengiz kabi qaynab-qimirlab Alvon rangli sarpolarga ko‘zni tikadi. Mey Lan Fonning* Xitoy xalqi o‘rtasidagi ob­ro‘sini ko‘rsatish uchun bir shoirning yuqoridag‘i to‘rt davomi…