Marhabo Qo‘chqorova. Nurilla Chori hikoyalarida neomifologizm unsurlari

Yaqinda yozuvchi Nurilla Chorining  G‘afur G‘ulom nomidagi nashriyot tomonidan chop etilgan “Tashvishi yo‘q odamlar” nomli hikoyalar to‘plamni o‘qib chiqdim. Mutolaa davomida miflar, umuman, xalq ijodi, bugungi yosh nosirlar uchun ham muhim badiiy shartli vosita sifatida xizmat qilib, neomifologizmning yangi qirralari davomi…

Yo‘ldosh Solijonov. Cho‘qqining salobati va malohati

Men O‘zbekiston xalq shoiri, akademik G‘afur G‘ulom bilan o‘tgan asrning 50-yillarida, 5-sinfda o‘qiyotganimda mashhur “Sen yetim emassan” she’ri orqali tanishganman. Men yetim emasdim, biroq atrofimda otasi Ikkinchi jahon urushidan qaytmagan, onasi boshqa turmushga chiqib ketganligi sababli keksa bobosi yoki buvisi davomi…

Hamidulla Akbarov. Quvonch va tashvishlar

O‘zbek kinosi jahon miqyosida shuhrat qozonishi “Tohir va Zuhra”, Xo‘ja Nasriddin haqidagi filmlardan boshlangan. Bu tasmalarning ijodkori rejissyor, stsenariynavis, aktyor, o‘lkamizda kino ishlab chiqarish sanoatini tashkil etgan Nabi G‘aniyev qisqagina (49 yil) umr ko‘rgan. Uning bir qismini zindonda, keyin esa davomi…

Burobiya Rajabova. Temuriylar Renessansi atamasi haqida (“Boburnoma” misolida)

«Boburnoma»ning o‘ziga xos muhim xususiyatlaridan biri shundaki, memuarda temuriylar Uyg‘onish davriga xos jihatlar butun borligicha, ya’ni hukmdorlari, yirik mulkdorlari, daho so‘z san’atkorlari, orif insonlari tasviri, ma’lumotlari, g‘oya hamda asoslari, murabbiy va muqavviylik masalalari, shaharsozlik madaniyatining rostlik bilan yoritilishidir. Shuni alohida davomi…