Muhammadjon Xolbekov. Ingliz uyg‘onish davri dramaturgiyasi: Uilyam Shekspir

Uilyam Shekspir (William Shakespeare) 1564 yilda Ang­liyaning Uoppikshir grafligi hududidagi Evon daryosi ustida joylashgan Stretford shaharchasida qo‘lqopsoz kosib Jon Shekspir oilasida dunyoga keldi. Bu haqda ma’lumot Stretforddagi Avliyo Troitsa cherkovining qaydnoma kitobida zikr qilingan. Adibning bolaligi va yoshligi haqida to‘laroq davomi…

Ali Sardor Ja’fariy (1913-2000)

Ja’fariy Ali Sardor (علی سردار جعفری 1913.29.2, Balrampur, Ganda okrugi – 2000.1.8, Bombey) — hind yozuvchisi, jamoat arbobi. Urdu tilida ijod qiladi. Dehlidagi universitetni tamomlagan. «Hind xalq teatrlari Assotsiatsiyasi»ning asoschilaridan biri. «Yangi dunyoga salom!» (1947), «Olamning quyoshi» (1950), «Osiyo uyg‘ondi» davomi…

Xurshid Davron. Samarqand xayoli

Xurshid Davron. Samarqand xayoli. Tarixiy va ma’rifiy badialar. — Toshkent, “Kamalak” nashriyoti, 1991. MUNDARIJA AJDODLAR YoDI Ajdodlar yodi Vatan chegarasi Tarix — bobolar bog‘i Muqaddas kitobni varaqla Olis yulduz nuri Qog‘ozga yozgulik qolgay Yelkalarni tuting Mustaqillik nima? Yodimiz — hayotimiz davomi…

Baxtiyor Mengliyev. Yuksalish metodologiyasi haqida o‘ylar

“Kim neni istasa, topgay begumon” Sho‘rolar davrida ma’rifiy adabiyotimiz majoziy ma’noda talqin qilinib, uning ilohiy-irfoniy ma’nosi haqida to‘xtalish mafkuraviy talablarga mos kelmasdi. Holbuki, hodisa yoki narsaning serqirraligi metodologiyasiga tayanadigan bo‘lsak, mumtoz she’riyatimizni har bir tadqiqotchi o‘z bilimi va dunyoqarashidan kelib davomi…

Baxtiyor Isabek. Buyuk qomusiy olim

Tilshunos olim sifatida buyuk tilshunos Mahmud Koshg‘ariyning “Devoni lug‘atit turk” asarini qayta-qayta o‘qiyman. Qizig‘i, bu asar bilan qancha ko‘p shug‘ullansangiz, shuncha ko‘p ilmiy haqiqatlar, yangi xulosalarga duch kelasiz va buyuk olimning ilmiy salohiyati, o‘tkir zehni, keng mushohadasidan hayratga tushasiz. Tilimizning davomi…

Ahmadjon Meliboyev. Suvda oqib kelayotgan “po‘stin”

Inson hamisha yanada yorug‘, tinch-totuv, to‘kin-sochin kunlarga intilib, shunday zamon kelishiga ishonib yashaydi. Bunga erishishning “sir”li kaliti esa, balki bilar, balki bilmas – o‘zining qo‘lida. Chunki, til, adabiyot va kitobning mavjudligi fikri so‘nmagan, qalb ko‘zlari ochiq, o‘ziga ishonchi mustahkam, harakatchan davomi…