Ubaydulla Uvatov. Imom at-Termiziy — buyuk muhaddis (1990)

Zamonaning zayli bilan kamina xizmat yuzasidan ko‘p yillar qator arab mamlakatlarida arab tili tarjimoni bo‘lib ishlashga to‘g‘ri keldi. Arablar diyorida uzoq yillar yashashning o‘zi, fikrimizcha, har qanday arabshunos uchun ham bir olam quvonchli holdir. Chunonchi, o‘zing tilini o‘rgangan diyor bilan davomi…

Sirojiddin Ahmedov. Munavvar qori (1992)

Cho‘q munavvar etdi olamni Munavvar qorimiz, Ko‘rdimiz ravshanligidin fe’limiz, atvorimiz. Ibrat oling, yoshlar, deb to‘kdi ko‘zdin yoshlar, Nutqida tahrir etib, bizlarni yo‘q-u borimiz. Chin ko‘ngildan eshitduk chin inchunin aytgan so‘zin Shuncha bid’atlarni bilduk, voy, biz iqrormiz. Tavallo El uchun kuyib-yongan, davomi…

Abdug‘afur Rasulov. Xolis baholash yo‘lidagi to‘siqlar (1989)

Baholash tanqidchilikning shunday nozik me’yor, o‘lchoviki, salgina noxolislik, zarracha xatolik san’atkor va uning asarlari haqidagi tasavvurni o‘zgartirib yuborishi mumkin. Xolis baholashda munaqqidning hissasi katta. Lekin baholashda munaqqidga bog‘liq bo‘lmagan to‘siqlar ham talaygina. Badiiy adabiyot hamisha siyosat bilan yonma-yon rivojlangan, siyosat davomi…

Gulsara Ismoilova. Chokar she’riyati (1990)

Ijodining asl mohiyatini, bosh mavzuini xalq taqdiri bilan bog‘lagan ijodkorlar o‘z asarlari bilan hamisha el xizmatidadirlar. Madaniy harakat ancha jonlangan, adabiy guruhlar faoliyati hayotga sezilarli ta’sir o‘tkaza boshlagan bir davr — XX asr boshlari Xorazm o‘lkasida ilg‘or fikrli bir qancha davomi…

Sherali Turdiyev. Shoir Elbek (1990)

Inqilobdan keyingi dastlabki yillarda shoir Elbek (Mashriq Yunusov) ham Abdulla Qodiriy, Hamza, Ayniy, Fitrat, Cho‘lpon, Abdulla Avloniylar qatori yangi o‘zbek maorifi, madaniyati, adabiyoti, matbuoti, tilini rivojlantirish ishlariga kirishib ketdi. U 20—30-yillar orasida «Armug‘on» (1920), «Ko‘zgu», «Yolqin yer» (1925), «Bahor» (1929) davomi…

Said Aliyev. Unutilgan muallif (1989)

Ayrim adabiyotshunos va tanqidchilarning maqolalarida, mamlakatimizda Andrey Platonov kabi yozuvchi va uning 50 yilcha bosilmay qolib ketgan «Kotlovan» qissasi kabi asar yo‘q, degan fikrlar bildirildi. Bu haqiqatga unchalik to‘g‘ri kelmaydi, chunki O‘zbekistonda ham 50 yildan ziyodroq davrda unutilgan qissalar, yozuvchilar davomi…

Habibulla Zayniddinov. Ibn Battuta (1989)

«Men shaharga yetib kelib, uning tashqarisida to‘xtadim. Hamrohlarimdan biri shahar qozisi Sadr Abu Xafs al-Bakri degan kishining huzuriga yo‘l oldi. U menga o‘z noibi Nuril Islomni yubordi. Nuril Islom kelib men bilan salomlashib hol-ahvol so‘rashgach, o‘z xo‘jasining oldiga qaytib ketdi. davomi…

Dilmurod Quronov. Ikki roman — ikki talqin (1991)

Badiiy asar faqat badiiyat mezonlaridan kelib chiqib baholanishi lozim degan fikr keyingi vaqtda bot-bot uchramoqda. Albatta, bosh mezon badiiylik bo‘lishi kerak, lekin masalani bu qadar keskin qo‘yish yana biryoqlamalikka olib kelmasmikin? Mazkur fikr uzoq vaqtlardan beri badiiy asarning mafkuraviy jihatini davomi…