Ozod Sharafiddinov. Birinchi mo‘jiza

Ozod Sharafiddinov. Birinchi mo‘jiza: Adabiy-tanqidiy maqolalar. So‘z boshi muallifi P. Shermuhamedov. — Toshkent, Adabiyot va san’at nashriyoti, 1979. Beruniy mukofoti laureati Ozod Sharafiddinov o‘zbek sovet adabiyotshunosligining taraqqiyotiga barakali hissa qo‘shgan jonkuyar tanqidchilardan biridir. Mana, chorak asrdan beri Ozod Sharafiddinov adabiyotshunosligimiz davomi…

Patrik Modiano. Mening syujetim – zamon (Nobel ma’ruzasi)

2014 yilda frantsuz yozuvchisi Patrik Modiano (1945 yilda tug‘ilgan) adabiyot bo‘yicha Nobel mukofoti sovrindori bo‘ldi. Nobel qo‘mitasining qo‘shimcha xatida ta’kidlab aytiladiki, u ushbu mukofotga “yozuvchi eng murakkab inson taqdirini aniqlashda va bosqinchilik vaqtidagi hayot mohiyatini ochib berishda foydalangan xotira san’ati” davomi…

Naim Karimov. Oybek va jahon adabiyoti

O‘zbekiston Oybek bilan xayrlashgan kun Mangulikdan bir lahzaga keldi Navoiy – Tiriklarga sezdirmasdan siladi beun, Oybegining manglayini ruhi samoviy Va so‘ng uni olib ketdi bosib bag‘riga Abadiyat deb atalgan ruhlar shahriga. Abdulla Sher XIX asrning 50–60-yillarida Rossiya qo‘shinlarining O‘rta Osiyoni davomi…

Qozoqboy Yo‘ldosh. Ijodkor olamiga safar (2018 yilda chop etilgan she’riy to‘plamlar to‘g‘risida)

2018 yilda bosib chiqarilgan kitoblardagi she’r­lar to‘g‘risida umumlashtirib aytganda, ularni shoirlar­ning o‘z ichki olamiga qilgan safarlari mahsuli deyish mumkin. Oldinlari shoirlarimiz ko‘proq tashqariga qarar, undan ta’sirlanar va bitiklarida ham uni aks ettirardi. Endilikda shoirlarning poetik nazari o‘ziga, o‘zining ham ichki davomi…

Ozod Sharafiddinov. Adabiy etyudlar

Ozod Sharafiddinov. Adabiy etyudlar. (Adabiy-tanqidiy maqolalar). Toshkent, G‘afur G‘ulom nomidagi badiiy adabiyot nashriyoti, 1968. «Adabiy etyudlar» nomli adabiy-tanqidiy maqolalar to‘plami avtori o‘zbek sovet adabiyotining muhim masalalari to‘g‘risida va unda faol harakat qilayotgan shoir, adiblarning ijod takomili haqida bahs qiladi, o‘z davomi…

Aktsiya nima degani?

Aktsiyalar (ba’zan ularni bonlar ham deyishadi) — tijorat kompaniyalari pul yig‘ish maqsadida aholiga sotadigan qimmatli qog‘ozdir. Biror yangi kompaniya ochish uchun yoki mavjud kompaniyaga yangi uskunalar sotib olish uchun juda ko‘p pul kerak bo‘ladi. Bu pullarni topish uchun kompaniyalar minglab, davomi…