Azmiddin Nosirov. Davr fojiasi va badiiy talqin (2009)

Adabiy tanqidchilikda sho‘ro davri o‘zbek adabiyotiga munosabat masalasi ko‘p bahs-munozaralarga sabab bo‘lgani barchaga ma’lum. Qadriyatlarga yangicha munosabat, yaqin o‘tmishda yaratilgan asarlarga tushunib yondashishga harakat tanqid tamoyillarining yangilanayotganidan dalolatdir. Bir paytlar ochiq aytishning imkoni bo‘lmagan, bir qadar chetlab o‘tilgan qahramonlar obrazlariga davomi…

Boybo‘ta Do‘stqorayev. Vannaychaxonning dardi yoxud Cho‘lponshunoslikdagi ayrim muammolar xususida (2009)

Sevimli gazetamiz “O‘zbekiston adabiyoti va san’ati” sahifalarida (2008 yil, 3 oktyabr va 28 noyabr, 2009 yil 10 aprel va 26 iyun) adabiyotshunoslar — Naim Karimov va Bahodir Karimning Cho‘lponning ayrim she’rlari yuzasidan o‘zaro fikr almashishlari buyuk adib faoliyati yuzasidan muayyan davomi…

Miraziz A’zam. Mutolaa madaniyati (2009)

Gazetamizning shu yilgi 16-oktyabr sonida Sh.Subhonning «Kitobxon oldidagi mas’uliyat» sarlavhali maqolasi e’lon qilingan edi. Unda «Jahon adabiyoti» jurnalida e’lon qilingan (M.A’zam tarjimasi) turk adibi O‘.Pamuqning «Istanbul: xotiralar va shahar» romani tarjimasi haqida fikr yuritiladi. Quyida ana shu maqolada bildirilgan fikr-mulohazalarga davomi…

Komil Avaz. Kamtarlik saodati (2009)

Ming yillarkim, kurrai zaminda yashovchi jamiki odamzod, hatto qay birlari dunyoning qaysi burchagida joylashganini bilmasalar ham, Muhammad al-Xorazmiy bois, o‘zlarining talaffuzida Xorazmni, meditsina deya Ibn Sinoni tilga oladilar. Bu o‘zbek deb atalmish millatning g‘ururi, shuhratidir.Bilhaq, sharqona madaniyat, ulug‘vor ma’naviyat, san’at, davomi…

Abdulla Sher. Sonet sirlari (2009)

Sonet haqida ko‘pchilik umumiy tasavvurga ega. Sonetning faqat o‘n to‘rt qatorli she’r emas, balki murakkab hamda nihoyatda yuksak mahorat talab qiladigan she’riy shakl ekanini hamma ham bilmaydi. Zero, sonet buzilmas qonun asosida yaratiladigan g‘oyaviy-badiiy lirik asardir. Uning mumtoz namunasi har davomi…

Anbara Otamurodova, Ollonazar Abdurahimov. Imon nurlariga yo‘g‘rilgan ijod (2009)

Ogahiy ezgu urf-odatlar, asriy qadriyatlarning inson shaxsi, kamoloti, taqdiridagi o‘rnini, ro‘za va ramazon xislatlarini teran bilgan va asarlarida ta’sirchan aks ettirgan. Shoirning e’tiqodi, islomiy ilmi, tasavvuf falsafasiga munosabatiga sho‘rolar davrida noto‘g‘ri baho berilgan edi.Aslida shoir o‘z g‘azallarida ayshga berilgan din davomi…