Dilmurod Saidov. Moziy haqiqati (1990)

Xalqimizning ma’naviyati tarixiga xolisanillo nazar tashlasak, bu yurt ne-ne fozillaru shoirlar, oqinlaru sohibqironlarning yurti bo‘lganligiga guvoh bo‘lamiz. O‘z boshidan achchiq sitamlarni kechirgan, ammo falakning yozmishi ekan, deb bo‘yin egishni o‘ziga or bilgan ajdodlarimiz jasoratidan haqli suratda faxrlansak arziydi. Afsuski yillar, davomi…

Habibulla Zayniddinov. Ahsikat (1989)

Samarqanddagi Afrosiyob tepaligi kabi qadimiy arxeologik yodgorliklardan biri — ko‘hna Axsikat eramizdan oldingi VI—V asrlarga oid ma’lumotlarga ko‘ra eramizning to XIX asr o‘rtalarigacha ham shu nom bilan atalgan. Uning xarobalari hozirgi Namangan muzofotining To‘raqo‘rg‘on mavzesi, Shahand qishlog‘i chegarasidadir. Unga Zadaryo davomi…

Azim Suyun. Sahro o‘rtasida to‘ntarilib yotgan toshbaqa (hikoya)

O‘rtaliq Osiyo cho‘l-sahrolariga ko‘klam kirib keldi. Oftob tig‘lanib, cheksiz kengliklar iliq nurlardan taft ola boshladi. Namiqqan qumlar yaltirab, oralaridan yashil o‘tlar, maysalar, qiyoqlaru giyohlar nimalardandir hayiqqansimon bo‘y ko‘rsatishga tushdi. Ular vaqtma-vaqt, kunba-kun tetiklashib, yashillanishga kirishdi. Inja nozik ismsiz chechaklar epkinlar davomi…

Nazira Yo‘ldosheva. Zarafshonmi, Zorafshonmi? (1989)

Zarafshon! Ba’zan yarim kechalari uyqum qochib, uning haqida o‘ylab ketaman. Uning zorlanish aralash ovozi shamol bilan birga derazamdan oqib kirib, yostig‘imga singiydi: uyimning zangori devorlarida jonlanib, so‘raydi: Men volidai muhtaramangning sog‘ligi kabi kundan-kunga orqaga ketib, yo‘q bo‘lib borayotirman, sen esa davomi…

Xurshid Do‘stmuhammad. O‘n soniya (hikoya)

Hademay osmonga qarata o‘q uziladi. Dastlabki to‘rt qatorda yigitlar, keyingi yonma-yon to‘rt yo‘lakda qizlar safga tizilishgan. Bellashuv oson ko‘chmasligi muqarrar. G‘oliblarga hozirlab qo‘yilgan sovg‘a-salomlarning cho‘g‘i har safargidan anchagina balandligi raqobat shiddatiga moy sepishi tayin. K. badani, qo‘l-oyog‘ini qizdirish, undan-da muhimi, davomi…

O‘rgimchak hasharotmi?

Avvalo shuni bilingki, o‘rgimchak — hasharot emas. Ular alohida sinf bo‘lib, o‘rgimchaksimonlar deb ataladi. O‘rgimchakning oyog‘i oltita emas, sakkiztadir, ularning tuzilishi ham mutlaqo boshqacha. O‘rgimchak, go‘yo ikki qismga bo‘lingan. Bu avvalo, boshko‘krakni tashkil etgan bosh va ko‘krak qafasi hamda undan davomi…

G‘ulomxon G‘afuriy. Bozor — adolat tarozisi (1991)

Ko‘hna Sharq tarixi — bu nafaqat jangu jadal yoxud bir-biriga qilich qayragan sulolalar yodnomasi, balki yuksak deqqonchilik va hunarmandchilik, tijorat madaniyati tarixi ekanligi haqida muarrixlar, allomalar, sayyohlar ajoyib insholar yozib qoldirmishlar. Afsuski, hanuz Sharqning, xususan, Turkistonning o‘tmishdagi savdo aloqalariga oid davomi…

Naim Karimov. Ikki darg‘a (1990)

Otajon Hoshim va Oybek tavalludining 85 yilligi munosabati bilan O‘zbek madaniyatining 20-yillarda jo‘sh ura boshlagan ikki bulog‘i Otajon Hoshim va Oybekdir. Ularni o‘zaro bog‘lovchi hayot va ijod rishtalari oz emas. Ikkisi ham Toshkentda — bir adabiy muhitda tug‘ilgan, o‘zbek va davomi…

Evropa Ittifoqi Ozarbayjonning hududiy yaxlitligini qo‘llab-quvvatladi

Evropa Ittifoqi Ozarbayjonning xalqaro miqyosda tan olingan chegaralari doirasida hududiy yaxlitligini qo‘llab-quvvatladi. Bu haqda Ozarbayjon tashqi ishlar vazirligi matbuot xizmati rahbari Laylo Abdullayeva Bryusselda 15 dekabr kuni bo‘lib o‘tgan VI “Sharqiy hamkorlik” sammiti yakunlari bo‘yicha savolga javoban ma’lum qildi. “Sammit davomi…