Sultonmurod Olim. Iyhomangiz san’atlar (“Farhod va Shirin”da ma’nodoshlik va shakldoshlik)

Ko‘pma’nolilik Sharq mumtoz she’riyatining bosh xususiyatlaridan. Lirikadagi an’anaviy timsollarning deyarli hammasi majoziy ma’noga ega ekanini, ko‘pchiligi hatto tasavvufiy istiloh darajasiga ko‘tarilganini bilamiz[1]. Liro-epik she’riyatda esa voqea muallif uchun ko‘pincha bir bahona, maqsadni ifodalashning bir vositasi bo‘lgan xolos. Aslida esa voqealar davomi…

Ninel Vladimirova. Muammolarni birgalikda yechaylik (1989)

Qayta qurish bizning g‘oyaviy chimmatlarimizga yangicha qarashni taqozo qilayotgan hozirgi paytlarda biz xalqlar do‘stligi, «yagona, ko‘p millatli madaniyatimiz» haqida tez-tez mulohaza yuritmoqdamiz. Va shunday xulosaga kelayotirmizki, biz ko‘pincha o‘zyamiz istagan narsani bor deb qabul qilgan ekanmiz, xuddi iqtisodda va boshqa davomi…

Evgeniy Yevtushenko. Oq qorlar

Evgeniy Yevtushenko. Oq qorlar: She’rlar va doston / [Redkol.: B. Boyqobilov va boshq.]. — Toshkent, Adabiyot va san’at nashriyoti, 1982. — (Do‘stlik kutubxonasi. SSSR xalqlari she’riyati). Atoqli rus sovet shoiri Yevgeniy Yevtushenkoning she’rlari inson ongiga va vijdoniga murojaat qilib, uni davomi…

E. E. Bertels. Navoiy va Sharq adabiyoti

Keyingi yillarda Sharq adabiyotlarini chuqur o‘rganish ularning ko‘p tarmoqlari favqulodda murakkab tarzda o‘zaro chatishib ketgani va o‘ziga xos yaxlit bir butunlik kasb etganini ko‘rsatmoqda. Tarixiy jarayondagi bu o‘ziga xoslik turli davrlarda bir-biri bilan chambarchas bog‘langan bir qator xalqlarning mushtarak mehnati davomi…