Abdulla Ahmad. Dard (hikoya)

O‘tirish ayni avjiga chiqqanida xona eshigi qiya ochilib, dastyor yigit Shoyimqulni imladi. Qo‘lidagi ryumkani dasturxonga qo‘yib, tashqariga chiqqan edi, yo‘lakda qo‘shnisi Sobirjonga duch keldi. Rangi quv uchib ketgan.— Tinchlikmi? — xavotirlanib so‘radi Shoyimqul.— Kennoyimning tobi qochib qoldi, tezroq bormasangiz bo‘lmaydi. davomi…

Nosir Fozilov. Mulla Shukur (esse)

1958 yilning bahor kunlaridan birida kamina ishga kelsam, shundoqqina eshik oldidagi kursida xipchadan kelgan, qoshlari kamon, ko‘zlari tiyrak bir yigitcha o‘tiribdi. U o‘rnidan turib, salom bergan bo‘ldi. Tovushi chiqdimi, chiqmadimi, bilmay qoldim. “Vaaleykum…” dedim-u, joyimga borib o‘tirdim. Boshqa xodimlar ham davomi…

Akmal Sayyid. Bozorda (hikoya)

Qizim Charos bilan bozorga chiqadigan bo‘ldik. — Dadajon, yuring, biror marta meni bozorga olib bormagansiz. Ayam, dadang bilan birga borib kelasizlar, men maktabdan bo‘shamayman, deganlar…Rastalar oziq-ovqat, kiyim-kechak, ro‘zg‘or buyumlari bilan liq to‘la. Nariroqda pistachilar qatori. Hamma o‘z molini maqtaydi:— Kep davomi…

Mammatnazar Bobonazarov (1957)

Mammatnazar Bobonazarov (Mämmetnazar Babanazarow) hozirgi zamon turkman she’riyatining o‘rta bo‘g‘iniga mansub. U 1957 yili Tosho‘g‘uz viloyatining Ilonli tumanida tug‘ilgan. Ashxabod davlat universitetining jurnalistika fakultetini tamomlagan. Bir oz muddat “Adabiyot va sungat” (“Adabiyot va san’at”) haftanomasida xizmat qildi. Ayni vaqtda “Tasho‘g‘o‘z davomi…

Futurologiya: tarix, bugun va kelajak

Kelajak o‘ziga ehtiyotkor munosabat talab qiladi.O.Toffler Insoniyat uni ertaga nima kutayotganini bilishni xohlaydi. Bu qiziqish tafakkur paydo bo‘lgandan beri mavjud. Shu yo‘lda ular yulduzlarni kuzatib ertangi ob-havoni, kuzning qanday kelishiga qarab qishning qanday bo‘lishini bilishga, jonivorlar harakatlariga qarab falokatlardan ogoh davomi…

Omonulla Madayev. «Alpomish»ni o‘qish

«Alpomish» dostoni o‘zbek xalqining jahon xalqlari madaniy merosiga qo‘shgan eng munosib javohirlaridan biridir. «Manas», «Kalevala», «Qirq qiz», «Ramayana» deb atalmish turli millatlar og‘zaki ijodi namunalari dunyo bo‘yicha inson badiiy tafakkuri ko‘lamining nodir asarlari sifatida baholangan. O‘zbek xalqi bu sohada ham davomi…

Shuhrat Sharif. Quchog‘iga dunyoni sig‘dirgan shoir

«Odam bolalari ibtidoda bir gavhardan bino bo‘lganlari tufayli yaxlit bir vujud kabidirlar. Binobarin, zamon uning bir a’zosiga jarohat yetkazsa, boshqa a’zolari ham o‘z tinchini yo‘qotadi». Birlashgan Millatlar Tashkiloti Tinchlik Kengashi imorati peshtoqiga bitilgan ushbu so‘zlar Sa’diy Sheroziyning «Guliston» asaridan olingan. davomi…

Shifokorlar qasamyodi hali ham amaldami?

Agar shifokor xatoga yo‘l qo‘ysa, majburiyatlariga mas’uliyatsizlik bilan yondashsa, uni Gippokrat qasamyodiga zid ravishda ish tutganlikda ayblashadi. Barcha xabardor bo‘lgan, ammo uning to‘liq mazmuni haqida ozchilik biladigan o‘sha mashhur qasamyod aslida qanday, uning paydo bo‘lish tarixi nima bilan bog‘liq? Umuman, davomi…

Sun’iy zehn

Nihoyasiz raqobatdosh nazariyalar Odamzod aql yordamida har doim o‘z ishini yengillatib kelgan. Og‘ir mehnatni boshqa vositalar yordamida osonlashtirish insonga xos. Uning jismoniy «dastyorlari» sifatida ot, eshak, tuya va yana bir qancha jonli vositalarni keltirish mumkin. Jonsiz «yordamchilari»ga richag, arava, mashina, davomi…