Dildora Turdiyeva. Iztirob ulg‘aytirgan adib

Rus adabiyotining ulkan namoyandasi Fyodor Dostoyevskiy hayotining so‘nggi damlaridagina mashhurlikka erishgan bo‘lsa, olamshumul shuhratga o‘limidan so‘ng erishdi. Tarixiy manbalarga ko‘ra, Fyodor Dostoyevskiy ota tomondan dvoryanlarga mansub bo‘lib, ularning mulki bo‘lmish Dostoyevo yerlari XVI-XVII asrlarda hozirgi Belarus respublikasi hududida joylashgan ekan. davomi…

Elena Knyazeva, Aleksey Turobov. Tabiat to‘g‘risidagi yagona fan

SINERGIYa — HAMJIHAT HARAKAT Sinergetika mustaqil ilmiy yo‘nalish sifatida 1969 yili paydo bo‘lgan. Ayni o‘sha yili nemis fizigi German Xaken Shtutgart shahri dorilfununida lazer nurlanishi nazariyasiga oid mashg‘ulotlarida “sinergetika” atamasini qo‘llay boshladi. Yunoncha bu yangi atama hamkorlik, muvofiqlashgan harakatlar, hamjihatlikda davomi…

Farhod Hamroyev. Gul labida baxt shabnami

Uyg‘ur shoiri Uchqun she’riyatining ayrim xususiyatlari Hozirgi uyg‘ur adabiyoti mumtoz adabiyotning ilg‘or an’analarini izchil davom ettirmoqda. Yusuf Balasog‘un, Ahmad Yugnakiy, Novbati, Zaleli, Hirqatiy, Bilol Nozim avlodlari jahon adabiyoti karvonidagi o‘z o‘rnini saqlab qolish barobarida dunyo amaliyotida to‘plangan barcha yaxshi xususiyatlarni davomi…

Muhammadjon Imomnazarov. Tatabbu mo‘jizasi

1986-87 yillari men ham ustozga tatabbu’ yo‘sinida Navoiy va Attor mavzuiga kirishib, «Haqiqat va majoz» nomli risola qoralagan edim. Mana oradan 16-17 yil o‘tdi. Mustaqillik sharofati tufayli islom mintaqa madaniyatining asos manbalari bilan yaqindan tanishish imkoniyati paydo bo‘ldi. Shunday sharoitda davomi…

Tohir Malik. Qiyomat qarz

«Bunchalar shirinsan, hayot!»O‘lmas Umarbekovning asarlarini o‘qiy turib shunday deb hayqirging keladi.«Bunchalar beshafqatsan, hayot!»O‘lmas Umarbekovning qalbida tug‘ilib, qog‘ozga ko‘chgan asarlarni o‘qib bo‘lgach, beixtiyor shunday deb yuborging keladi.

Nodir Ramazonov. Bir ruboiy tarixi

Alisher Navoiy “Majolis un-nafois” tazkirasining yettinchi majlisini Amir Temur zikri bilan boshlaydi. Uning e’tirofiga ko‘ra, garchand ul zot she’r aytmagan va nazmu nasrga ishtiyoq ko‘rgizmagan bo‘lsalar-da, muayyan vaziyatlarda, o‘sha vaziyat taqozosi bilan, ba’zi baytlarni shunday topib o‘qiganlarki, “aningdek bir bayt davomi…