Энг қиммат бренд (савдо маркаси) қанча туради? Дунёдаги энг қиммат бренд қайси? Кимнинг фирма логотипи йилига миллиардлаб доллар даромад келтиради? Яқин келажакда қайси бренд муваффақият қозонади? Ушбу саволларга қуйидаги рейтингдан жавоб олишингиз мумкин.
Ҳар йили бир-биридан мустақил тарзда икки нашр («Business Week» ва «The Financial Times») Interbrand халқаро консалтинг гуруҳи ва Millward Brown Optimor тадқиқот компаниялари дунёнинг энг яхши ва қиммат брендлари рейтингини эълон қилади.
«Business Week» ва Interbrand компанияси ҳамкорликда бу йил еттинчи марта «Дунёнинг энг яхши 100 та бренди» рейтингини эълон қилдилар.
Ўтган йили бўлгани каби 2007 йилда ҳам CocaCola рейтингда биринчиликни қўлга киритди. Компания даромадлари бу йил ўтган йилгига қараганда 3 %га кам бўлсада, бренд рейтингда ўз мавқеини сақлаб қолди. Эслатиб ўтамиз, сўнгги пайтда ушбу алкоголсиз ичимликнинг зарарлари ҳақида матбуот чиқишлари CocaCola рейтингига сезиларли даражада таъсир ўтказган.
Рейтингда иккинчи ўринни жаҳон компютер дастурлари бозорини эгаллаб улгурган Microsoft (59 млрд. $) компанияси эгаллади. Ундан кейинги ўринда IBM турибди: унинг йиллик даромади 2 фоизга ўсган ва 57 млрд. долларни ташкил этган.
АҚШнинг General Electric (51,5 млрд. $) бренди 4-ўринда бўлса, кўпчиликнинг севимли уяли телефон маркаси, Финландиянинг Nokia (33,6 млрд. $) бренди 5-ўринни эгаллади. Кучли ўнликка яна Toyota (32 млрд. $), Intel (30,9 млрд. $), McDonalds (29,3 млрд. $), Disney (29,2 млрд. $) ва Mersedes (21,5 млрд. $) брендлари кирган.
Энг ривожланаётган бренд сифатида Google эътироф этилган. Унинг қиймати 44 %га ўсиб, 17,8 млрд. $ни ташкил этган. Шунингдек, Zara (22%), Apple (21%) ва Ninrtendo (18%) брендларида ҳам бу йил катта ўсиш кузатилган.
Дунёнинг энг яхши брендлари (Interbrand)
1. Coca-Cola, АҚШ
2. Microsoft, АҚШ
3. IBM, АҚШ
4. GE, АҚШ
5. Nokia, Финландия
6. Toyota, Япония
7. Intel, АҚШ
8. McDonald’s, АҚШ
9. Disney, АҚШ
10. Mercedes, Германия
11. Citi, АҚШ
12. Hewlett-Packard, АҚШ
13. BMW, Германия
14. Marlboro, АҚШ
15. American Express, АҚШ
16. Gillette, АҚШ
17. Louis Vuitton, Франция
18. Cisco, АҚШ
19. Honda, Япония
20. Google, АҚШ
21. Samsung, Корея
22. Merrill Lynch, АҚШ
23. HSBC, Буюк Британия
24. Nescafe, Швейцария
25. Sony, Япония
26. Pepsi, АҚШ
27. Oracle, АҚШ
28. UPS, АҚШ
29. Nike, АҚШ
30. Budweiser, АҚШ
31. Dell, АҚШ
32. JPMorgan, АҚШ
33. Apple, АҚШ
34. SAP, Германия
35. Goldman Sachs, АҚШ
36. Canon, Япония
37. Morgan Stanley, АҚШ
38. Ikea, Shvetsiya
39. UBS, Швейцария
40. Kellogg’s, АҚШ
41. Ford, АҚШ
42. Philips, Нидерландия
43. Siemens, Германия
44. Nintendo, Япония
45. Harley-Davidson, АҚШ
46. Gucci, Италия
47. AIG, АҚШ
48. eBay, АҚШ
49. AXA, Франция
50. Accenture, АҚШ
51. L’Oral, Франция
52. MTV, АҚШ
53. Heinz, АҚШ
54. Volkswagen, Германия
55. Yahoo!, АҚШ
56. Xerox, АҚШ
57. Colgate, АҚШ
58. Chanel, Франция
59. Wrigley, АҚШ
60. KFC, АҚШ
61. Gap, АҚШ
62. Amazon.com, АҚШ
63. Nestle, Швейцария
64. Zara, Испания
65. Avon, АҚШ
66. Caterpillar, АҚШ
67. Canone, Франция
68. Audi, Германия
69. Adidas, Германия
70. Kleenex, АҚШ
71. Rolex, Швейцария
72. Hyundai, Корея
73. Herms, Франция
74. Pizza Hut, АҚШ
75. Porsche, Германия
76. Reuters, Буюк Британия
77. Motorola, АҚШ
78. Panasonic, Япония
79. Tiffany & Co., АҚШ
80. Allianz, Германия
81. ING, Нидерландия
82. Kodak, АҚШ
83. Cartier, Франция
84. BP, Буюк Британия
85. Mot & Chandon, Франция
86. Kraft, АҚШ
87. Hennessy, Франция
88. Starbucks, АҚШ
89. Duracell, АҚШ
90. Johnson & Johnson, АҚШ
91. Smirnoff, АҚШ
92. Lexus, Япония
93. Shell, Нидерландия
94. Prada, Италия
95. Burberry, Буюк Британия
96. Nivea, Германия
97. LG, Корея
98. Nissan, Япония
99. Polo RL, АҚШ
100. Hertz, АҚШ
«Дунёнинг энг яхши 100 та бренди» рейтингининг муқобили Millward Brown Optimor ва «Financial Times» газеталари ҳамкорлигида ташкил этилган «Энг қиммат 100 та бренд» рўйхатидир. Энг яхши брендлар рейтинги экспертларнинг баҳоси орқали аниқланган бўлса, энг қимматбаҳо брендлар – истеъмолчилар фикрлари асосида тузилган.
MBOга кўра, дунёдаги энг қиммат бренд Google бўлиб, унинг қиймати 77 %га ошган ва 66 млрд. $ дея баҳоланган. Кейинги ўринларни General Electric (62 млрд. $) ва Microsoft (55 млрд. $) брендлари эгаллади. Тўртинчи ўринда 44 млрд. қиймат билан CocaCola турган бўлса, 5-ўринни China Mobile (41 млрд. $) банд этди.
MBO экспертларига кўра, энг тез ривожланаётган савдо маркалари Marks & Spencer (192%), Best Buy (113%) ва Target (88%)дир. Энг паст кўрсатгич Home Deport (-33%) да кузатилди. Шунингдек, T-Mobile – (-32%), Intel (-26%) ва Dell (-24%) брендлар қиймати ҳам тушиб кетган.
Дунёнинг энг қимматбаҳо брендлари (Millward Brown Optimor)
№/Компания номи/Бранд қиймати, млн. $
1. Google 66 434
2. GE (General Electric) 61 880
3. Microsoft 54 951
4. Coca Cola 44 134
5. China Mobile 41 214
6. Marlboro 39 166
7. Wal-Mart 36 880
8. Citi 33 706
9. IBM 33 572
10. Toyota 33 427
11. McDonald’s 33 138
12. Nokia 31 670
13. Bank of America 28 767
14. BMW 25 751
15. HP 24 987
16. Apple 24 728
17. UPS 24 580
18. Wells Fargo 24 284
19. American Express 23 113
20. Louis Vuitton 22 686
21. Disney 22 572
22. Vodafone 21 107
23. NTT DoCoMo 19 450
24. Cisco 18 812
25. Intel 18 707
26. Home Depot 18 335
27. SAP 18 103
28. Gillette 17 954
29. Mercedes 17 813
30. Oracle 17 809
31. HSBC 17 457
32. Tesco 16 649
33. ICBC 16 460
34. Verizon Wireless 16 261
35. Starbucks 16 057
36. Honda 15 465
37. Dell 13 903
38. Bank of China 13 689
39. Royal Bank of Canada 13 624
40. Porsche 13 372
41. Deutsche Bank 13 210
42. Yahoo! 13 201
43. eBay 12 927
44. Samsung 12 742
45. Ford 12 627
46. L’Oral 12 303
47. Banco Santander 12 094
48. Pepsi 11 756
49. Carrefour 11 710
50. Merrill Lynch 11 655
51. UBS 11 591
52. Target 11 560
53. ING 11 539
54. Canon 11 413
55. Sony 11 389
56. Morgan Stanley 11 204
57. Chevrolet 11 202
58. Nissan 11 189
59. Chase 11 182
60. Motorola 10 787
61. China Construction Bank 10 757
62. Accenture 10 534
63. Nike 10 290
64. Harley-Davidson 10 269
65. Wachovia 10 035
66. Budweiser 9 977
67. Orange 9 922
68. Marks & Spencer 9 509
69. FedEx 9 310
70. Cingular Wireless 9 260
71. Siemens 9 111
72. State Farm 8 738
73. H&M 8 711
74. JP Morgan 8 490
75. TIM 8 440
76. Goldman Sachs 8 239
77. T-Mobile 8 047
78. Colgate 7 711
79. Chanel 7 499
80. Subway 7 433
81. IKEA 7 373
82. Royal Bank of Scotland 7 200
83. VW (Volkswagen) 7 033
84. Cartier 7 021
85. Hermes 6 939
86. Best Buy 6 674
87. Barclays 6 612
88. Avon 6 558
89. Gucci 6 524
90. Zara 6 469
91. WaMu 6 126
92. Amazon 5 964
93. BP 5 931
94. AIG 5 880
95. ABN AMRO 5 617
96. Auchan 5 570
97. Asda 5 540
98. Lexus 5 421
99. Esprit 5 411
100. Rolex 5 387
Иккала рейтингда ҳам бир-бирига ўхшаш бир жиҳат бор. Уларда АҚШ брендлари кўп бўлиб, ўзлари таъкидлаганидек, «Америка маркалари энг яхши бўлиши керак» принципига амал қолмоқда. Лекин бу аксиома қачонгача давом этишини вақт кўрсатади.
Давронбек Тожиалиев