Xursandbek To‘liboyev. Facebook adabiyot(mi?)

“To‘g‘risini aytadigan bo‘lsak, yoshlar bugun axborot va ma’lumotlarni asosan Internet orqali olyapti, dunyoni televideniye, kompyuter orqali taniyapti. Ota-onasi, o‘qituvchilari ming targ‘ib-tashviq qilmasin, bugungi yoshlar “O‘tkan kunlar”, “Urush va tinchlik” kabi mumtoz romanlarni yoppasiga o‘qiyapti, deb ayta olamizmi? Modomiki, shunday ekan, davomi…

Eshqobil Shukur. Co‘zdan so‘zning farqi bor (2)

Kundosh kunga sherikmi? Kundosh. Kundoshni ba’zilar “kunga sherik”, “kuniga sherik” ma’nosida tushunadi. Lekin hozir ham Surxondaryoda “kunilash” degan fe’l ishlatiladi. Ukasiga ko‘rsatilayotgan e’tibordan xafa bo‘lib, yaqinlarining yaxshi munosabatini qizg‘anayotgan, ukasini ko‘rolmayotgan bolaga nisbatan “Bola ukasini kunilayapti”, deyishadi. “Kundosh” so‘zi aynan davomi…

Naim Karimov. Hurriyat orzusi

Buyuk Amir Temurdan qolgan qudratli davlatning oradan bir necha asr o‘tgach, nurab, parchalanib, mustamlaka davlatga aylanganligi bilan xalqning peshqadam siymolari aslo murosa qila olmadilar. Ular turli yo‘llar bilan xalqning basirat ko‘zlarini ochishga, vatandoshlari qalbiga erk va hurriyat tuyg‘ularini payvand qilishga davomi…

Mamatqul Jo‘rayev. Xalq ijodiyoti — bebaho qadriyat

Mustaqillik davri o‘zbek folklorshunosligiga bir nazar Milliy istiqlol xalq og‘zaki ijodi namunalarini barcha hududlar bo‘yicha izchil to‘plash va bir tizimga solish borasidagi ishlarni jadallashtirib yubordi. Sobiq sho‘rolar mafkurasining tazyiqi tufayli yozib olinishi mushkul bo‘lgan ayrim janrlar, jumladan, marosim folklorining ko‘plab davomi…

Abdullatif Turdialiyev. Yanglish tasavvur (Yana Muhyi taxallusining yozilishi haqida)

Keyingi yillari “O‘zbekiston adabiyoti va san’ati” gazetasi sahifalarida adabiyotshunoslik, xususan, mumtoz adabiyotimiz tarixiga doir qiziqarli maqolalar e’lon qilinmoqda. Bu maqolalarning ayrimlarida muhim ilmiy yangilik haqida xabar berilsa, ayrimlarida esa adabiyotimiz tarixidagi ba’zi munozarali mavzular haqida fikr yuritilib, bahsga chorlanadi. Jumladan, davomi…

Abdurahmon Pirimqulov. Muhyi emas, Muhiy?

Keyingi yillarda tadqiqotchilar tomonidan XIX asr Qo‘qon adabiy muhitida “toj ush-shuaro”, “shohi shoiron” deya e’zozlangan zullisonayn shoir, muarrix va xattot Muhiddin Muhammad Rizo oxund o‘g‘li Muhiy Xo‘qandiyning adabiy taxallusini “Muhyi” shaklida yozish urfga aylanmoqda. Bu urf, meningcha, adabiyotshunos N.Zohidovning “O‘zbek davomi…

Abduzuhur Abduazizov. Tillardan tillarga

Har bir xalqning tili o‘ziga tegishli so‘zlar bilan birga boshqa tillardan o‘zlashgan so‘zlarga ham egadir. Lekin biz “o‘zlashma so‘z” deb ataydigan so‘zlar kelib chiqishi — etimologiyasi jihatidan o‘z tilimizdagi so‘z bo‘lib, boshqa tillarga o‘zlashgan. Mana, bir misol. Mashhur tilshunos, german davomi…