Zuhra Mamadaliyeva. Munda ramzedur daqiq…

(“Sab’ai sayyor” dostonidagi hikoyatlar va “Lison ut-tayr”dagi vodiylar obrazlari orasidagi bog‘liqlik) Alisher Navoiyning “Sab’ai sayyor” asari “Xamsa” tarkibiga kiruvchi uchinchi doston bo‘lib, 1484 yilda yozib tugatilgan. Navoiy uning muqadimasida bir kuni tushida yetti g‘aroyib gumbazni ko‘rganligini, uning har biri o‘zgacha davomi…

Otajon Norov. Adabiyot o‘ladimi? yoxud Shukur Xolmirzayevning mangu savoli (2012)

1 Bundan roppa-rosa yigirma yil ilgari, mustaqilligimizning dastlabki kunlarida taniqli yozuvchi Shukur Xolmirzayevning «Adabiyot o‘ladimi?» maqolasi keng adabiy jamotachilikda jiddiy bahs-munozara uyg‘otgan edi. Ushbu savol hanuzgacha adabiy tanqidchlilik, adabiy davralardagi bo‘lgan munozaralarda e’tibordan tushmay kelayotir. Xo‘sh? Shukur Xolmirzayev maqolasida nima davomi…

Dilorom Alimova. O‘zlikni anglash mashaqqatlari (2005)

XX asr boshlarida Turkistonda jadidchilik nomi bilan mashhur bo‘lgan «ijtimoiy-ma’naviy yuksalish»ni haqli suratda buyuk frantsuz inqilobini tayyorlagan XVIII asr Yevropasidagi ma’rifatparvarlik harakatiga tenglashtirish mumkin. Qolaversa, XX asr tongi Turkistonda shunchaki ma’naviy uyg‘onish davri bo‘libgina qolmay, balki ziyolilarning mamlakat va xalq davomi…

Hasan Qudratullayev. Bobur va Sharq tamadduni (2005)

Zahiriddin Muhammad Boburning «Boburnoma» asarini mutolaa qilar ekanmiz, u zamonasining yuksak ijodkori, yangilikka intiluvchi shaxs sifatida qayerda bo‘lmasin bunyodkorlik bilan shug‘ullanganiga guvoh bo‘lamiz. Ayniqsa, Afg‘oniston va Hindistonda amalga oshirgan ishlarining adog‘i yo‘q. Bobur bu o‘lkalarning madaniyati rivojiga ulkan hissa qo‘shgan. davomi…