Hafiz Abducamatov. «She’rim, daryo bo‘lib oq» (2011)

Atoqli shoir, icte’dodli dramaturg va mohir tarjimon Ramz Bobojon ijodiy faoliyatga juda erta kirishgan edi: 15 yoshga to‘lar-to‘lmac she’rlari matbuotda ko‘rina boshlagan. “She’rlar” (1939), “Hadya” (1940), “Oltin kamalak” (1949), “Tanlangan acarlar” (1958), “Cenga, cevgilim” (1969), “Muhabbatga ta’zim” (1980), “Cening mehringdan” davomi…

Hamidulla Boltaboyev. Talabni qondirmagan inqilob (1991)

Tarixga inqilob nomi ostida kiritilgan, 1920 yil erta kuzida Buxoroda yuz bergan voqealar haqida qariyb yetmish yil davomida deyarli bir xil fikr yuritildi: «Buxoroda 1920 yilda bo‘lib o‘tgan xalq inqilobi oqibatida 2 sentyabr kuni Buxoro amirligi ag‘darildi. Buxoro xalq Sho‘rolar davomi…

Ozod Sharafiddinov. Ziyolilik (2003)

Bundan bir necha oy muqaddam “Hurriyat” gazetasi ziyolilik va ziyolilar to‘g‘risida kattagina maqola e’lon qildi. Teran mazmunga ega bo‘lgan bu masala ziyolilar hayoti bilan bog‘liq bir qancha dolzarb masalalarni ko‘tarib chiqqan va shuning uchun ham gazetxonlarning e’tiborini jalb qilmasligi mumkin davomi…

Anbara Otamurodova, Ollonazar Abdurahimov. Komil Xorazmiy Matniyoz devonbegi emas (2011)

Mamlakatimiz istiqlolning yorqin yo‘llariga chiqib, o‘zining barkamol yigirma yoshini nishonladi. Shu nurli manzildan turib yaqin o‘tmishga boqsak, mus­tabid sho‘rolar davrida qatag‘on etilgan qanchadan-qancha shoir va xattot, sozanda va xonanda, maqomot ilmi allomalarini ko‘ramiz. Chunonchi, o‘sha davr adabiyotshunosligida komfirqaning mafkuraviy ta’qibi davomi…

Hamidjon Homidiy. Atoqli navoiyshunoc (2011)

Ilm-adab ahli orasida shunday zotlar bo‘ladiki, ular bir umrga nina bilan quduq qazigandek ko‘hna sarchashmalarni varaqlab, ma’naviyat injularini o‘rganib, saylab-terib tahlil etib, bilganlarini o‘zgalarga, shogirdlarga o‘rgatib yuradilaru, ammo hirs, hoyu havas, boylik-sarvatga, amal-martabaga befarq qaraydilar, barcha yumushlarni xokisorlik va fidoyilik davomi…

Alisher Nazar. Ehtiyoj (2000)

Kecha bo‘lgan, bugun bo‘layotgan, ertaga bo‘lishi mumkin bo‘lgan hamma fojealar yomon fikrining “bolalaridir”. Engels bizni boplab aldadi: “Ota-bobolarimiz maymundan ajralgan. Biz asli mehnat qilaverib, mehnat qilaverib maymundan olamga aylaganmiz”, dedi. Biz ishondik. Chunki u paytlar “dohiylar” fikriga shubha bildirish osiylik  davomi…