Bahodir Karim. Adabiy tanqid — jiddiy ijod (2013)

Birovlarning talablariga emas, balki o‘z qalbingizga quloq tuting.                                         I.Gyote Yaxshi kitob yaxshi odamga o‘xshaydi. Bilasiz, yaxshi odamning ezgu amallari xotiraga muhrlanadi. Yaxshi odamning nomi umuman insoniyatga, G‘arb va Sharqqa birdek daxldor bo‘ladi. Yaxshi odamning kashfiyotlari, ezgu amallari dunyo kezadi. davomi…

Qozoqboy Yo‘ldosh. O‘zgarishlar doimiyligi (2012 yil she’riyati tahlili) (2013)

Tuyg‘u ifodasi bo‘lmish she’rda yaratilgan davr kishisining hissiyoti aks etadi. Hozirgi she’rlarni tuymoq va anglamoq uchun millatning ayni damdagi yetakchi tuyg‘usi nimaligini bilmoq lozim bo‘ladi. Sinchiklab qaralsa, hozir millat miqyosida shiddat bilan individuallashish, shaxslashish jarayoni kechayotgani ko‘rinadi. Odamlarda boshqalarga o‘xshashdan davomi…

Uzoq Jo‘raqulov. Xos kalom xosiyati (2012 yil hikoyalari tahlili) (2013)

2012 yilda “Tafakkur”, “Jahon adabiyoti”, “Guliston”, “Yoshlik”, “Sharq yulduzi”, “O‘zAS” singari nufuzli adabiy nashrlarda chop etilgan hikoyalar soni ellik ikkitani tashkil etadi. Ma’suma Ahmedova, Luqmon Bo‘rixon, Isajon Sulton, Axtamqul Karimlarning shu yili nashr qilingan hikoyalar to‘plamlaridan oltmish yettita hikoya joy davomi…

Sayfiddin Rafiddin. Adabiyotda qalandarlik (2013)

Qalandariya (qalandariylik, qalandarlik) tariqati XI-XII asrlardan e’tiboran shakllana boshlagan. Ilmiy manbalar bu tariqatning asoschisi Jamoliddin Soviy (vaf. 1232) ekanligini ta’kidlaydi. Qalandariya o‘ziga xos urf-odatga ega bo‘lgan tariqat bo‘lib, ko‘p olimlar uni malomatiylikdan ajaralib chiqqanligini e’tirof etishgan. Moskvadan chiqqan “Islom qomusiy davomi…

Yo‘ldosh Solijonov. Yil xirmoni, hosil sifati (2012 yil romanlari tahlili) (2013)

2012 yil xalq xo‘jaligining barcha sohalaridagi singari badiiy adabiyotda ham g‘oyat samarali bo‘ldi. Bu jihatdan adabiyotimizning gultoji hisoblangan roman janrining xirmoni ham miqdori, ham sifatiga ko‘ra avvalgi yillardagidan qolishmaydi. Mavzularning rang-barangligi, adabiy aholi toifasining yangiligi, xarakterlar xilma-xilligi, badiiylik mezonlari va davomi…