Uyali telefon tarixi

1973 yil 3 aprel. Havo biroz bulutli. Nyu-Yorkning Manxetten qismidagi ko‘chalardan birida qo‘lida kichikroq chamadon ushlab olgan, yaxshi kiyingan, o‘rta yoshlardagi bir kishi aylanib yurardi. Binolardan birining oldiga kelgach, u to‘xtab, chamadon ichidan hajmi va shakliga ko‘ra g‘ishtni eslatuvchi narsani davomi…

Telegraf tarixi

«Telegraf» so‘zi yunoncha «tele»-«uzoq»va «grafo»-«yozaman» ma’nolarini anglatuvchi so‘zlardan tashkil topgan. Telegraf-uzoq masofalarga yozma xabarlar yuborish imkonini beradigan qurilmadir. Elektr telegraf aloqasi uchun amalda qo‘llash mumkin bo‘lgan birinchi telegraf qurilmasini Rossiyada 1832 yili P.L.Shilling ishlab chiqqan.

Ra’no Ibrohimova. Dahoning buyuk orzulari

Alisher Navoiyning “Farhod va Shirin”, “Sab’ayi sayyor”, “Saddi Iskandariy” kabi dostonlarida aks etgan buyuk orzular tasviri alohida ahamiyatga ega. Ularda tasvir fantastika bilan reallikning o‘zaro tutashgan chizig‘ida taraqqiy etib boradi. Masalan, shoir fantastik maxluqlar — ya’juj-ma’jujlar to‘g‘risida yozar ekan, Iskandarning davomi…

Roland Piych. Navoiyga oid bitiklar

1999 yilda Mirzo Ulug‘bek nomidagi O‘zMU (sobiq ToshDU) madaniyat saroyining kichik zalida atoqli olmon adibi, davlat arbobi, qomusiy ilm sohibi Yohann Volfgang Gyote tavalludining 250 yilligiga bag‘ishlab, “Gyote va Navoiy” mavzuida tadbir o‘tkazilgandi. Unda Olmoniya elchixonasining madaniyat ishlari bo‘yicha mas’ul davomi…

O‘zbek nasri ufqlari (davra suhbati)

IJODNING AZALIY VA ABADIY YO‘LI O‘zbekiston mustaqillikka erishib, turg‘un fikrlar, soxta g‘oya va ideallar iskanjasidan qutulganiga ham chorak asrdan oshdi. Respublika iqtisodi, sanoati, qishloq xo‘jaligi, fan, madaniyat va san’atda, jumladan, badiiy adabiyotda muayyan yuksalish, rivojlanish nishonalarini ko‘rib turibmiz. Hamma sohalarda davomi…

Matyoqub Qo‘shjonov. Badiiyatdan o‘n ikki saboq (kitobdan boblar)

MAFKURAVIY MUHIT VA BADIIYaT QISMATI Totalitar mafkura hukm surgan yetmish yil davomida marksistik dunyoqarashning ba’zi printsiplari badiiy ijodning o‘ziga xos xususiyatlarini, xususan, mazmun bilan shakl birligini hisobga olmasdan zo‘rma-zo‘raki tarzda qo‘llanildi. Jumladan, partiyaviylik, sinfiylik masalalari xususida gap borganda, ijodkorning ob’ektiv davomi…